Tålig långsked som inte böjer sig

Här en bild på den spork jag rekommenderade i mitt inlägg #27. Längd 16,5cm vilket räcker precis till de olika matpåsar jag använt. Vikt 16g.
snow peak titanium sport.jpg
 
Angående skeden i inlägg #36. Som påpekats tidigare är det sannolikt samma fabrik som gör alla dessa titanskedar med långt skaft och litet skedblad.

Thure
 
Jag köpte min `långsked´ av fabrikat Sea to Summit för 11 år sedan och åtskilliga är de frystork-förpackningar den slevat ur. Hemmavid använder jag skeden att plocka upp tre oliver om dagen med. Ser att skeden fortfarande säljs så den måste vara bra ;) Bif. länk samt bild på min kära sked.

GR 2022-10-27 Sea to Summit-sked köpt 2011.jpg
 
Jag köpte en titansked för några år sedan som inte var blankpolerad. Jag upplevde det som oskönt. Det fixade jag med lite sandpapper (1200-1500 grit).
Jag hade samma upplevelse, tror det var Sea To Summits långsked i titan. Liksom inte munvänlig, rysningar nästan.
Medveten om att detta inte är en metallsked, det var iofs av betydelse i ursprungsfrågan, men denna gillar jag bättre: Kupilka Spork.
https://kupilka.fi/en/shop/kupilka-spork-225-3/
 
Jag kör Sea to Summits långa titansked. Den fungerar utmärkt för sitt syfte, har bra lutning på skedhuvudet och den håller. Efter att ha hållit på och trasslat med annat (mest plast) och ledsnat så köpte jag den skeden trots det högre priset och har inte ångrat mig sedan dess. Vissa saker kan få kosta så länge de fungerar som de ska och jag kan förvänta mig lång livslängd.
 
Efter att ha använt de vanliga långmodellerna i titan och även msr i rf (som också fungerar som multiverktyg till msr xgk) så har jag äntligen hittat en långsked i trä.

Påsar använder jag nästan bara vintertid numera och en träsked slår alltid metall och även plast i kyla.


//J
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.