Tältplatser med vatten vid Skåneleden

Hej!

Tänkte göra en kortare vandring både för att gå in skor och testa tält i helgen. Någon som känner till någon bra tältplats med tillgång till vatten utmed Skåneleden? Bor i Malmö men kan gott ta oss ut till hela länet.

Ås till Ås leden närmast Åstorp hade pump med gott vatten senast jag var där. Man kan ställa bilen vid vägen från S vid hjorthägnet.

go tur

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Klåveröd är fint och har flera slingor av olika längd förutom Skåneleden. Men det finns ju många fina platser.

Ås till Ås leden närmast Åstorp hade pump med gott vatten senast jag var där. Man kan ställa bilen vid vägen från S vid hjorthägnet.

go tur

Vet inte vad du menar med "vägen från S". Vet du om det finns pump sådär en lagom dagsvandring bort utmed leden?

Klåveröd är fint och har flera slingor av olika längd förutom Skåneleden. Men det finns ju många fina platser.

Har varit en del vid Söderåsen. Håller med om att det är fint! Är mest det där med vatten jag är ute efter. Vore mysigt att kunna slå upp ett tält och laga mat med stormkök.

VIll du ha papperskartor och följa leden finns denna nyutgivna bok:

/Patrik

VIll du ha papperskartor och följa leden finns denna nyutgivna bok:

/Patrik
Tackar för tipset!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips