Tältplatser med vatten vid Skåneleden

Hej!

Tänkte göra en kortare vandring både för att gå in skor och testa tält i helgen. Någon som känner till någon bra tältplats med tillgång till vatten utmed Skåneleden? Bor i Malmö men kan gott ta oss ut till hela länet.

Ås till Ås leden närmast Åstorp hade pump med gott vatten senast jag var där. Man kan ställa bilen vid vägen från S vid hjorthägnet.

go tur

Klåveröd är fint och har flera slingor av olika längd förutom Skåneleden. Men det finns ju många fina platser.

Ås till Ås leden närmast Åstorp hade pump med gott vatten senast jag var där. Man kan ställa bilen vid vägen från S vid hjorthägnet.

go tur

Vet inte vad du menar med "vägen från S". Vet du om det finns pump sådär en lagom dagsvandring bort utmed leden?

Klåveröd är fint och har flera slingor av olika längd förutom Skåneleden. Men det finns ju många fina platser.

Har varit en del vid Söderåsen. Håller med om att det är fint! Är mest det där med vatten jag är ute efter. Vore mysigt att kunna slå upp ett tält och laga mat med stormkök.

Aktuellt

Vinn Haglöfs Breeze Mimic Hood!

Nu har du chansen att vinna vinterns nya favoritjacka från Haglöfs. Vi tävlar ut en vardera av dam- och herrmodellen i valfri färg och storlek!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
VIll du ha papperskartor och följa leden finns denna nyutgivna bok:

/Patrik

VIll du ha papperskartor och följa leden finns denna nyutgivna bok:

/Patrik
Tackar för tipset!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips