Tälta kring Lkpg med barn

Har ni några tips på bra ställen att slå läger med en 2,5-åring.
Platsen bör ligga nära Linköping (bil eller cykel ok), och det vore trevligt med ett vindskydd och eldplats.

Jag tänker mig att åka dit för en eftermiddag och natt.

Alla förslag välkommna!

/Oscar
 
Om du kan tänka dig

att ta bilen till Kolmården så finns det ett jättefint vindskydd där min dotter (som då var fem) sov i med sin pappa förra sommaren. De var ute några dagar och jag mötte upp vid "tältplatsen". Ligger alldeles bakom Kolmårdens djurpark och det är nog en halvtimma - timmas promenad från p-plats med en 2,5 åring kan jag tro. Ligger vid vattnet och hade pannkakslagg så man kan "grilla" pannkaka över öppen eld. Fint ställe. Om du vill kan jag ge dig exakt vägbeskrivning.
 
nordväst om Roxen, förbi Berg och Stjärnorp finns några fina fiskekortssjöar. Vid dessa är det fins att övernatta, men senast (flera år sedan) fanns inga färdiga vindskydd.
 
gundj; sa:
nordväst om Roxen, förbi Berg och Stjärnorp finns några fina fiskekortssjöar. Vid dessa är det fins att övernatta, men senast (flera år sedan) fanns inga färdiga vindskydd.

Kan det handla om Skiren (precis vid Stjärnorp) och Bjärn, eller är det de mindre sjöarna längre bort från Roxen?
 
Vid Halsta ängar utanför Rimforsa finns ett fint vindskydd. Det ligger bara ett par hundra meter från parkeringen. Om man i stället går åt andra hållet från parkeringen finns Hallsta ängar med badplats. Det är ett mycket fint ställe. Vid parkeringen finns dessutom dass.
 
vindskydd

Finns ett trevligt vindskydd vid Hovetorps hamn samt ett som ligger jättefint vid Västerby precis till vänster efter bron om man kommer från golfbanan och på båda platserna finns det plats för ett eller flera tält.

// Linus
 
Omberg är mitt tips. Jag letar förtvivlat efter en karta över Omberg på nätet, men hittar ingen bra.

HåkanF
 
Har ni några tips på bra ställen att slå läger med en 2,5-åring.
Platsen bör ligga nära Linköping (bil eller cykel ok), och det vore trevligt med ett vindskydd och eldplats.

Jag tänker mig att åka dit för en eftermiddag och natt.

Alla förslag välkommna!

/Oscar


Stranden vid Snårsviken (i Stångån)
nära Västerby, har eldstad, inget vindskydd, men tältvänlig mark (om inte ngn kanotist hinner
före).

Norr om Linköping tycker jag Hallsjön verkar vara ett fint ställe. Vindskydd, tror inte tält går så bra.


Vid Skiren kan jag tänka mig två platser, men de är ltie svåra att beskriva kort.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Ringblom Tälta i Linköpingsområdet Östergötland 7

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.