Ta bort lårstöd

Har idag beställt ny kajak. Det är mycket som jag gillar med kajaken men lårstöden är alldeles för stora.
Har ni några bra tips/ tricks/ tekniker hur man tar bort dom på ett enkelt sätt, som ger att snyggt resultat.
 
Har idag beställt ny kajak. Det är mycket som jag gillar med kajaken men lårstöden är alldeles för stora.
Har ni några bra tips/ tricks/ tekniker hur man tar bort dom på ett enkelt sätt, som ger att snyggt resultat.

När jag stötte på samma problem för ett antal år sedan sågade jag helt enkelt bort stöden med bågfil. Om resultatet blev snyggt kan diskuteras - det syns att där funnits stöd som sågats loss, men enkelt var det :).

Nu funderar jag på att fixa dit nya stöd istället. Det blir betydligt svårare, är jag rädd. Lärdom: Såga inte bort dem genast, utan känn efter om du kanske kan lära dig att gilla dem. Det blir ju knappast svårare att såga loss dem senare än genast. Om du däremot tar bort dem och ångrar dig, är det betydligt jobbigare att få tillbaks dem igen.
 
Tänk dig för innan bara.
Om knästöden är ingjutna i sittbrunnssargen av epoxi/glasfiber är det bara att såga med bågfil och putsa av kanten med sandpapper.
Ta en bit i taget, mät eller gör gärna en mall i papper som du ritar efter och såga sen.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.