Ta bort karta i Vistan ?

Har en vista med Mapsource, när jag kör inne i en stad tycker jag alla vägar och den vägen man "ska" åka på blir mest en massa linjer.. finns det något sätt man kan tillfälligt bara se linjerna som man ska åka efter, dvs den vägen man laddat ner man ska åka, och inte kartan...

Har kollat men inte lyckas ta bort kartan..

Tackar för all hjälp

wmthned; sa:
Har en vista med Mapsource, när jag kör inne i en stad tycker jag alla vägar och den vägen man "ska" åka på blir mest en massa linjer.. finns det något sätt man kan tillfälligt bara se linjerna som man ska åka efter, dvs den vägen man laddat ner man ska åka, och inte kartan...

Har kollat men inte lyckas ta bort kartan..

Tackar för all hjälp
Är inte säker på att jag förstår vad du vill men för det första kan du ju zooma ut eller in i kartan för att se det du vill. Eventuellt måste du då slå av autozoom-funktionen, första fliken på Setup Map-menyn.

Du kan också från sista fliken i Setup Map avmarkera den aktuella MapSource-kartan du laddat ned. Grundkartan syns ju dock fortfarande.

Fast när jag blir störd av kartan så tycker jag det är bättre att använda kompassidan där man bara har en tydlig pil som pekar vart man skall.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Tack, ska testa kompass sidan, kan fungera bättre.

Målet med fråga var och få vistan och fungera som en Xtrex summit, eller en annan modell av Xtrex som ej har funktionen karta.(bara ser waypoints och track loggen)

wmthned; sa:
Tack, ska testa kompass sidan, kan fungera bättre.

Målet med fråga var och få vistan och fungera som en Xtrex summit, eller en annan modell av Xtrex som ej har funktionen karta.(bara ser waypoints och track loggen)
När jag tittar i min GPS V ser jag att under Setup Map, Display, Land Data kan jag faktiskt välja att slå av kartinformationen. Även om jag inte hittar motsvarande i handboken till Vistan kanske det finns om du letar runt bland menyerna. Jag gillar dock ändå kompassen bättre så funktionen kommer att förbli oanvänd hos mig.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips