Svetsa om sadelstolpe?

Sadelstolpe

Efter att följt den här tråden med olika förslag alla i välmening där vissa kommer att fungera bättre och alla i all välmening. Efter att precis avslutat verktygsmakar utb, jag skulle reparera en sadelstolpe med fäste och allt. Det slutade i att en helt ny tillverkades det gick snabbare och blev riktigt snyggt. Så min ide´är om det finns ngn yrkes skola eller varför inte lämna in den dit din klubb brukar använda sig av de kanske kan hjälpa dig. I övrigt så är det som bananmannen säger det kommer ALLDRIG att bli lika starkt om du försöker dig på en lagning.
Lycka till.
Gunnar
 
Vet att det finns en speciell sadelstolpe för triahlon, där man "ligger" på båge å vill komma extra långt fram! Fanns tom med ett reglage på styret så du kunde ändra sadeln läge under cyklingen!
Men rent spontant sälj cykeln å köp en som passar dig perfekt ;)

/Janne
 
Det blev...

en ny cykel. Huvudskälet var att jag ville ha en som var snällare mot kroppen. Tre barn och tio +kilon har sina sidor. Det blev en Giant Trance 4, en fulldämpad cykel alltså. Behåller Univegan för alla färder med last eller drag. Trancen är en äldre årsmodell, så det blev inga ekonomiska protester heller (om inte makens inköp av en svindyr orientringslampa kan kallas "protest").
Verkar vinna mycket energi på dämparna. Min vanliga runda känns inte alls i kroppen på samma sätt som tidigare, jag behöver köra längre för att bli lika trött!
 
Grattis!
Kul att återuppväcka ett gammalt intresse och med förbättrade prylar som gör att du känner ett lyft i kombination med dina gamla kunskaper/tekniker.
Då kommer du ju att komma ut och träna! Välmotiverade investeringar för er båda!
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.