Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Sveriges bästa friluftsbutiker topp 10.
- Trådstartare newi
- Start datum
Jag var precis in på Hägglunds i Luleå i deras nya lokaler. Stort, fint, luftigt. Nästan så man saknade det gamla hålet i väggen där pryttlarna nästan ramlade över en
Köpte en stekpanna på vägen ut 
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Att leva som man lär: Så mycket kan jag säga att jag siktar inte på att göra vin av älggräs... 
tigertamjaren; sa:Att leva som man lär: Så mycket kan jag säga att jag siktar inte på att göra vin av älggräs...![]()
Eftersom du redan provat det, eller?
avslutad210712
Gäst
öringen; sa:Jag var precis in på Hägglunds i Luleå i deras nya lokaler. Stort, fint, luftigt. Nästan så man saknade det gamla hålet i väggen där pryttlarna nästan ramlade över enKöpte en stekpanna på vägen ut
![]()
Du menar där jag var in i förra veckan *L*
Fast jag har inte varit in sedan de fått pryttlarna på plats så det får bli på måndag.
Såg du om de möjligen hade något öppnings-erbjudande på Thermarest/Z-rest/Ridgerest?
Nix, såg inget sånt tyvärr.
tigertamjaren; sa:Att leva som man lär: Så mycket kan jag säga att jag siktar inte på att göra vin av älggräs...![]()
Du verkar något kluven och gör reklam för din lch (lokala cykelhandlare) i tråden nedan och nämner inte ens Cykelringen i ditt tidigare inlägg http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=38072#post247769
Thure
PS Cykelringen och Biltema ligger på min bottenlista beträffande bemötande från personalen.
thureb; sa:Du verkar något kluven och gör reklam för din lch (lokala cykelhandlare) i tråden nedan och nämner inte ens Cykelringen i ditt tidigare inlägg http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=38072#post247769
Thure
PS Cykelringen och Biltema ligger på min bottenlista beträffande bemötande från personalen.
Att vara kluven är att vara människa. Men på något vis måste man ju kämpa på, inte ge tappt som du så gärna påpekar. Dock, även en människa har gränser, och om allt står rätt till borde den gå en bra bit före älggräsvin och Cykelringen.
Hägglunds
Jag har inte testat Sveriges alla utebutiker men av de jag handlat från så intar Hägglunds en särställning tycker jag. Vart har dom flyttat? Ska upp snart och måste såklart kolla in deras nya lokaler. Hoppas bara inte det blir "varuhuskänsla" över det..
Sen tycker jag Outside vid stortorget i Malmö är mycket bra. Bra utbud, trevlig personal och bra service.
Jula och Clas O ska man förvisso inte glömma heller.
/D
Jag har inte testat Sveriges alla utebutiker men av de jag handlat från så intar Hägglunds en särställning tycker jag. Vart har dom flyttat? Ska upp snart och måste såklart kolla in deras nya lokaler. Hoppas bara inte det blir "varuhuskänsla" över det..
Sen tycker jag Outside vid stortorget i Malmö är mycket bra. Bra utbud, trevlig personal och bra service.
Jula och Clas O ska man förvisso inte glömma heller.
/D
Mina bästa
Har inte lika stor erfarenhet som trådstartaren, men här kommer min lista iallafall:
1. Öhammars, Linköping. Högsta betyg. Har erfarenhet av dem både som kund och leverantör. Man kommer långt med att vara vanlig och trevlig.
2. Sportkompaniet, Kungsgatan, Sthlm. En del i personalen mycket bra.
Har oftast det man behöver. Har fått saker rekommenderade men
aldrig känt mig lurad.
3. Arcteryx, Vasagatan, Sthlm. Har varit där några gånger och allt har
funkat bra.
4. Uteliv, Linköping. Helt OK butik.
5. Skövde Natur. Bra utbud, men ej högsta betyg på leveranser.
Har erfarenhet av ett antal butiker till, men de når ej upp till 5-bästa-listan.
Har inte lika stor erfarenhet som trådstartaren, men här kommer min lista iallafall:
1. Öhammars, Linköping. Högsta betyg. Har erfarenhet av dem både som kund och leverantör. Man kommer långt med att vara vanlig och trevlig.
2. Sportkompaniet, Kungsgatan, Sthlm. En del i personalen mycket bra.
Har oftast det man behöver. Har fått saker rekommenderade men
aldrig känt mig lurad.
3. Arcteryx, Vasagatan, Sthlm. Har varit där några gånger och allt har
funkat bra.
4. Uteliv, Linköping. Helt OK butik.
5. Skövde Natur. Bra utbud, men ej högsta betyg på leveranser.
Har erfarenhet av ett antal butiker till, men de når ej upp till 5-bästa-listan.
Re: Hägglunds
De har tagit över Intersports gamla lokaler på Storgatan. I den gamla goda butiken vid Statoil har Hägglunds numera en renodlad sportfiskeshop
dave1; sa:Jag har inte testat Sveriges alla utebutiker men av de jag handlat från så intar Hägglunds en särställning tycker jag. Vart har dom flyttat? Ska upp snart och måste såklart kolla in deras nya lokaler. Hoppas bara inte det blir "varuhuskänsla" över det..
De har tagit över Intersports gamla lokaler på Storgatan. I den gamla goda butiken vid Statoil har Hägglunds numera en renodlad sportfiskeshop
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg