Bästa Skaljackan??

Vilka tycker ni är dom tre bästa skaljackorna på marknaden idag. Dom måste finnas kvar, inga 15 år gamla Berghaus det var bättre förr förslag.

Min Lista är:
1: Arcteryx Alpha SV. Klart bäst finish passform o mkt lätt. Bäst helt enkelt.
2: Klättermusen Bifrost. Mkt bra passform o bästa huvan av ala jackor, punkt slut. Lite tung.
3: Arcteryx Theta AR. Lite sämre än dom ovanstående men piskar alla andra jackor.

Kunde nämna några fler men då spårar det ju ur, dessa är helt enkelt bäst.

Vad tycker ni?
 
ja, just det...

Personligen har jag ingen uppfattning om vad som är "världens bästa skaljacka" men världens tre bästa bilar är:

1. Volvo. De flesta volvo'sar har fyra hjul och tveklöst snyggaste framrutor.

2. Lada Niva. Världens bästa ryskproducerade terrängbil som går hyfsat billigt och dessutom plats för sju dunkar i bagaget.

3. Toyota Corolla. Varför inte? Fin passform, något tung..

Och så är det. Om du vill kan jag lista världens fem bästa klättergrepp också?!!
 
Min är bäst!

Och det är oavsett om vi pratar om jacka, bil, hund, cykel eller något annat.
Allt mitt är bäst, alltid!
 
Bengtsson svarar

berghå; sa:
hur vet du det?
har du allihop?

På ovanstående svarar jag: Jag har en 5 år gammal Bifrost. Har precis bytt den mot en Alpha SV för ett tag sedan. Valde mellan Alpha jackan och Theta AR jackan i slutändan. Men kände att Alpha SV passade mig bäst i passform, huva fickor osv. Prövade även runt på andra jackor tex TNF, Tierra, Marmot, Norröna, Millet, Haglöfs. Tyckte inte att någon var i närheten av dessa tre som jag nämde först.
Var för övrigt mkt nöjd med min gamla Bifrost men kände att det var dags för ngt nytt.
Jag trodde att detta forumet var till för att ha åsikter. Och att hålla sig till ämnet.
Volvo är ju rätt bra men har inte funderat över deras vindrutor?
 
Det har ju varit samma diskussion inom alla andra områden också (kängor, tält, ryggsäckar .... osv). Men ingen , oavsett område, kan ju någonsin vara "bäst", det beror ju person, användningsområde osv (jag tycker skaljackan X andas lite dåligt på badstranden).
 
Jag formulerar om mig

Det jag naturligtvis menar var att dessa passade bäst för mig. Min avsikt var inte att pracka på någon min åsikt. Men efter mkt marknadsundersökning kom jag fram till dessa tre modeller.
Min fråga var igentligen om andra hade samma tre favoriter eller tyckte om helt andra modeller.
Detta behöver ju inte hänga ihop med vad man har idag utan vad man skulle önska sig för modell. Sedan är det ju så att den perfekta jackan för all finns int o tur är väl det.
Jag skulle därför fortfarande vilja se en 1,2,3 lista på favoriter för att se en skillnad i smak hos olika människor.
Vad tycker ni, o inte så mkt runt om kring snack.
 
Fjällräven !

Jag vill bara säga att jag har en Fjällräven Polar Xtreme jacka som fungerar perfekt ! Jättebra passform och supersnygg design!
Ha de!
 
Bra talat Bengtsson!
Och samtidigt hade jag stort utbyte av dessa utflipprade inlägg ovan, he he. Var får ni allt ifrån??
Jag slår därmed fast att världen behöver BÅDE OCH.
Hursomhelst:
Vad gäller jacka så har jag en NF Summit Series skaljacka m GT, om det är tre eller två lager vet jag inte, men det är ett Mesh-foder som är skönt att ha och inte prasslar det heller. Den andas så det stånkar om den, bra både i kyla och på vårfjället.
Jämföra? Ja jämfört med min gamla täckjacka så är den definitivt hundra gånger mer bättre än vad nån kan säja! Och snyggare.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Tundraman Bästa allround skaljackan? Kläder 31
Lakritsglass Bästa byxan för skidor Kläder 8
FruNalleman Och..sommarens bästa sandaler är...? Kläder 8
Smogz Bästa friluftsbältet Kläder 8
joanna En halv dag i Stockholm: bästa stället att prova kängor? Kläder 19
seeker_ Bästa vantarna för kalla klimat? Kläder 0
Zaphi Bästa sula för bra grepp (kängor) Kläder 16
Naturelover Bästa byxan för vinteraktiviteter... Kläder 0
terroor TVÄTTA FJÄLLRÄVEN JACKA, Bästa kemtvätten i stockholm???? Kläder 7
marybrown Bästa allround-byxan? Ge mig tips! Kläder 16
Nikonisten Bästa Haglöfsbyxorna? Kläder 3
estetdrägg Bästa oljerockarna? Kläder 2
ebh Bästa yllestrumpan för stadsturer o dyl? Kläder 18
Nikke X Bästa och sämsta klädmärket?? Var med och rösta! Kläder 55
Lasse Björkeson Var bästa pris och sortiment av Ullfroté? Kläder 9
Martin Fjäderlätt Bästa sport-bh:n? Kläder 9
petho Bästa vandrarkängan Kläder 16
ollefisk Bästa kepsen? Kläder 6
carpe.diem Bästa impregneringen för tvättad gore-tex Kläder 14
Vandrare Kalsingar, bästa modellen? Kläder 21
ebh Bästa strumpan, stadsvandring i vanliga skor??? Kläder 5
asdfgh Bästa GoreTex-jackan? Kläder 22
Vandrare Tips på bästa G-tex impregneringen tack! Kläder 1
annakato Första skaljackan :) Kläder 6
StefanM- 3e lager under skaljackan? Kläder 9
jasainc Tunn dunjacka under skaljackan? Kläder 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.