Sverige Runt 2002

Jag planerar att cykla Sverige Runt nästa år, med Start/Mål i Stockholm. Meningen är att jag skall cykla så nära den Svenska gränsen som möjligt. Jag skulle tycka det vore kul om det var nån som ville hänga med på denna resa.

skandinavien runt

moss.
du kanske läs mitt inlägg om en skandinavienrunt tur tidigare... vi är tre polare som cyklar nu... ska ta oss västerut från linköping först, till danmark, sen ner i skåne och upp längs östersjön tillbaks till linköping.

du får gärna hänga på om det passar med din tidtabell...

/j

johan.geson@swipnet.se

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Hej! När du nu planerar för Sverige runt. Ska du då ha cykelvagn eller packväskor? Ungefär när i tid hade du tänkt fara? Hur lång tid tror du turen tar? För min del är planeringstanken att jag ska börja i Umeå och trampa söderut och irra runt i riket.

svar på dina frågor

jag kommer att ha cykelkärra enhjulig eller 2hjuling vet inte än men jag planerar att resa i maj-02 och jag håller på att räckna ut längden på trippen den är ju lång

Öland med

Öland är ju en del av Svedala så varför inte lägga in en liten sväng där också. Färjor går dagligen från Mönsterås till Borgholm, sen är det bara och trampa ner till Färjestaden och över bron. Jag körde själv Sthlm - Öland t.o.r i somras på 6 dagar 113 mil. Maila gärna om du behöver nått tips för den sträckan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips