Svenskar & Chile

Hej!

Ska åka till Argentina i januari via Santiago,Chile. Har hört att man får betala 100$ i nån form av skatt när man kliver in i landet. Amerikaner och kanadensare verkar behöva betala en slant men hur är det med oss svenskar?
Har någon råkat ut för detta? eller är det fritt fram?

/Joel
 
joel73; sa:
Hej!

Ska åka till Argentina i januari via Santiago,Chile. Har hört att man får betala 100$ i nån form av skatt när man kliver in i landet. Amerikaner och kanadensare verkar behöva betala en slant men hur är det med oss svenskar?
Har någon råkat ut för detta? eller är det fritt fram?

/Joel

Hej

Surfa in på Svenska ambassadens hemsida och kolla där annars maila dem, de svarar säkert ganska så snabbt.
http://www.regeringen.se/sb/d/3696/l/sv/pd/3696/e/3653
 
Nope

Det stämmer, när vi landade i Chile fick mina kanadensiska polare betala $100 per person. Amerikaner skulle betala $60 tror jag. Vi svenskar fick snällt nog komma in i landet helt gratis.

Detta var fyra år sedan så om det fortfarande gäller vet jag inte.
 
ingen avgift

Tja

Var i Chile i februari förra året, då var det gratis för oss svenskar, jänkarna fick dock hosta typ 100$
 
Hej! Bor i Chile och aker ofta in och ut ur landet. Som flerac redan skrivit kostar det inte nagot att aka in (eller ut) ur Chile on du har svenskt pass!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.