Svensk manual till GPSmap 60CSx

Hej!

Eftersom importören brukar ta lite tid på sig att svara på mail så frågar jag här först.

Är det någon som har koll på om/när det kommer en svensk manual till Garmins 60CSx?
Jag fick min GPS i fredags där det följde med en engelsk. Då jag är helt ny på GPS-fronten så är det en del ord och sammanhang som man inte alltid har fullt klart för sig vad som menas.

Fråga i bekantskapskretsen

Att skriva en eller överstätta en manual är ingen barnlek och det tar tid. Så medan du väntar på din svenska manual behåll engelska som språk i GPSen och fråga någon erfarnen GPS användare i bekantskapskretsen om det är något du inte förstår.

Per

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Hej
Jag krävde att få en svensk manual till 60cs där jag hade köpt min 60 csx och fick en sådan.
Där står ju allt du behöver veta i första skedet medans du väntar på att få den riktiga.
Jag antar att det som saknas i princip är minneskortets hantering.
Före 60csx så hade jag en 60c och det underlättar ju en hel del.
Eloserik

Re: Fråga i bekantskapskretsen

Brune; sa:
Att skriva en eller överstätta en manual är ingen barnlek och det tar tid.
Jag fick ett utkast till manualen för StreetPilot c550, strax innan jag fick själva enheten. Just då gjorde jag ett jobb, som till stor del gick ut på att sitta och övervaka en del instrument och maskiner, för att se om något hände någon gång. För att få tiden att gå översatte jag manualen till svenska. Tog fyra timmar "mellan övrigt arbete".

Så tar tid vete katten. Men för vissa företag tar allting tid.

Anders

Svårt OT: I ett samtal med ett par svenska medelålders damer över ett lunchbord på en antikmässa i Bryssel kom vi att tala om när Skåne införlivades med Sverige. "I början av artonhundratet kanske" blev svaret från de måttligt historiekunniga antikhandlarna in spe.

jonasolof; sa:
Svårt OT: I ett samtal med ett par svenska medelålders damer över ett lunchbord på en antikmässa i Bryssel kom vi att tala om när Skåne införlivades med Sverige. "I början av artonhundratet kanske" blev svaret från de måttligt historiekunniga antikhandlarna in spe.

Ja, det var kanske inte helt fel, om man nu inte tänker strikt på landstillhörighet, utan mera mentalitet. Om vi är där nu ens....

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips