Tänkte bara dela med mig av mina dåliga erfarenheter av ITAB och deras "tradiga" bemötande.
(dom beskrev mig i ett av sina mail som citat; "En tradig kund som inte vill betala returfrakt").
(Dom tyckte väl jag skickade för många mail men får man inte svar på det man undrar över måste man ju fråga igen och när man sen väntat i tio dagar kan man bli lite otålig!)
Beställde en vindtät "andande" anorak för 398kr i storlek M, tänkte använda den när jag pendlar med cykeln och andra sammanhang där man behöver ett funktionsplagg utan alltför stora krav.
Men jag hade ju givetvis inte räknat med att den skulle vara så stooor! Hängde som en säck och jag tror helt ärligt jag skulle kunnat få plats med dubbla! dunjackor under. Så här stort ska ej ett vindtätt fuktionsplagg vara!
Jag brukar vara klockren Medium, måste ibland snarare välja Large (180cm, hyffsat vältränad klättrare, 70kg) och enligt deras måttabell ska storlekarna vara normala.
Jag skrev till dom, undrade över frakten och returnerade sedan med medföljande returlapp och dom skulle kontrollmäta, jag skrev klart och tydligt på lappen man skulle fylla i om returorsak att jag ville bli kontaktad innan de gjorde någonting.
Ca en vecka efter att de mottagit anoraken(kollade på nätet) skickar jag ett mail om hur det går... inget svar, efter ytterligare ett par dagar skickar jag ett mail, får dagen efter ett mail där de säger att det ej var fel på storleken och att de skickat ut en ny i storlek small.
Blir fundersam men tänker att ok då kanske de visar god vilja och jag slipper merkostnader i alla fall.
Inte för att 49 spänn är så himla mycket men 80kr i ursprunglig frakt plus 50 spänn till på en anorak som kostar 398 är en ganska stor procentuell del.
Hämtar ut paketet någon dag senare och då ligger en faktura med på 49kr. Då blir jag irriterad för jag hade ju skrivit att jag ville bli kontaktad innan och jag hade bestämt mig för att om jag skulle få betala returfrakten så får jag väl göra det och så kan de behålla anoraken så tar jag resten av mina pengar tillbaka, vilket ångerrätten ger mig rätt till.
Men nu sitter jag här med en anorak som jag inte ens provat och inte alls är sugen på, returnerar jag denna blir det ytterligare 49 kr och det är inget jag kan göra åt saken.
Dom skrev i sitt senaste mail att jag får vända mig till ARN om jag inte är nöjd, kollade upp och de tar ej upp fall på under 500 kr vilket det inte skulle förvåna mig om dom asen på ITAB har koll på.
/markus
(dom beskrev mig i ett av sina mail som citat; "En tradig kund som inte vill betala returfrakt").
(Dom tyckte väl jag skickade för många mail men får man inte svar på det man undrar över måste man ju fråga igen och när man sen väntat i tio dagar kan man bli lite otålig!)
Beställde en vindtät "andande" anorak för 398kr i storlek M, tänkte använda den när jag pendlar med cykeln och andra sammanhang där man behöver ett funktionsplagg utan alltför stora krav.
Men jag hade ju givetvis inte räknat med att den skulle vara så stooor! Hängde som en säck och jag tror helt ärligt jag skulle kunnat få plats med dubbla! dunjackor under. Så här stort ska ej ett vindtätt fuktionsplagg vara!
Jag brukar vara klockren Medium, måste ibland snarare välja Large (180cm, hyffsat vältränad klättrare, 70kg) och enligt deras måttabell ska storlekarna vara normala.
Jag skrev till dom, undrade över frakten och returnerade sedan med medföljande returlapp och dom skulle kontrollmäta, jag skrev klart och tydligt på lappen man skulle fylla i om returorsak att jag ville bli kontaktad innan de gjorde någonting.
Ca en vecka efter att de mottagit anoraken(kollade på nätet) skickar jag ett mail om hur det går... inget svar, efter ytterligare ett par dagar skickar jag ett mail, får dagen efter ett mail där de säger att det ej var fel på storleken och att de skickat ut en ny i storlek small.
Blir fundersam men tänker att ok då kanske de visar god vilja och jag slipper merkostnader i alla fall.
Inte för att 49 spänn är så himla mycket men 80kr i ursprunglig frakt plus 50 spänn till på en anorak som kostar 398 är en ganska stor procentuell del.
Hämtar ut paketet någon dag senare och då ligger en faktura med på 49kr. Då blir jag irriterad för jag hade ju skrivit att jag ville bli kontaktad innan och jag hade bestämt mig för att om jag skulle få betala returfrakten så får jag väl göra det och så kan de behålla anoraken så tar jag resten av mina pengar tillbaka, vilket ångerrätten ger mig rätt till.
Men nu sitter jag här med en anorak som jag inte ens provat och inte alls är sugen på, returnerar jag denna blir det ytterligare 49 kr och det är inget jag kan göra åt saken.
Dom skrev i sitt senaste mail att jag får vända mig till ARN om jag inte är nöjd, kollade upp och de tar ej upp fall på under 500 kr vilket det inte skulle förvåna mig om dom asen på ITAB har koll på.
/markus