Varning - CMM Online

Beställde en jacka häromdan från CMM Online. (cmmonline.co.uk) Bra pris tyckte jag.

Idag ringde de och berättade att de av misstag dessutom skickat ett paket till, som tillhörde någon annan.. Och dragit på kortet..

Prao-eleven på telefonen sa att deras skrivare var trasiga, så när de ska ta hand om en order skriver de lappar för hand! Tydligen så oläsligt att de skeppar till fel personer också.. Inte jätteimponerande direkt.. Blev småsur, milt sagt.

Så till dess att de lagat sina skrivare, eller ännu hellre anställt kompetent personal, avråder jag från köp.

/Jarl
 
CMM Offline eller CMM Online ?

Jag köpte en sovsäck därifrån tidigt i våras. Det var en sambeställning med "haskell" som springer omkring i här forumen. Det tog en vecka och var billigt och bra.


Å andra sidan har jag en ny mycket, mycket sämre erfarenhet från i somras då jag beställde en ryggsäck.
Det var visserligen en specialbeställning då de hade Berghaus Vulcan, men inte Atlas hemma. De sade att det skulle ta en vecka att få hem en Atlas och ytterligare 5-7 dagar att skicka vidare till mig.

Jag beställde den i början av juni. I augusti fick jag hålla tillgodo med en snedpackad för liten ryggsäck på min semester. I september kom min Atlas. Det var på dagen 3 månader efter de drog pengarna.

De kompenserade inte alls för förseningen, inte ens genom att låta trovärdiga (dvs annat än att ursäkta sig i svar på mina mail). Jag kommer aldrig att handla en pryl därifrån igen.

Men ryggsäcken är bra! :)

PS. Nu när jag läser ditt inlägg inser jag att jag vill skaffa ett VISA-kort med nya siffror...
 
Trist!

jarlmoden; sa:
Prao-eleven på telefonen sa att deras skrivare var trasiga, så när de ska ta hand om en order skriver de lappar för hand! Tydligen så oläsligt att de skeppar till fel personer också.. Inte jätteimponerande direkt.. Blev småsur, milt sagt.

Så till dess att de lagat sina skrivare, eller ännu hellre anställt kompetent personal, avråder jag från köp.
Oerhört tråkigt att det ska behöva gå så illa.
precis som Boran skrivit så gjorde vi en sambeställning i våras och jag blev djupt imponerad av den toksnabba leveransen. Allting flöt verkligen perfekt. Efter detta så har jag hört och läst om andras erfarenheter med CMM Online och de har alla varit positiva med tre undantag om vi räknar med dina och Borans erfarenheter. Dessutom så har de ju fått goda ömdömen/resultat i omröstningar om "bästa nätbutiken" och liknande om jag förstått saken rätt...
Jag börjar undra om det inte finns en koppling till någon, för oss okänd, händelse i tiden när saker och ting börjat bli sämre. Ditt ordval när du skriver "praoelev" antyder ju t.ex. att det inte är någon van person som haft hand om det hela och Borans långa muntliga beskrivning av hans ryggsäcksaffär är inte heller något som gav intryck av full koll. Till det ska läggas mina egna erfarenheter från den beställning jag gjorde i somras...
Om jag förstått saken rätt så hade en del av postadressen fallit bort vilket gjorde att de ville ha kompletterande upplysningar vilket jag också gav dem inom en halvtimme. Så långt allt väl. Sedan hände ingenting innan jag en vecka senare fick ett mail som sa att frakten skulle bli avsevärt dyrare än utlovat, dock utan förklaring. Jag frågade varför och bad dem samtidigt ta bort en artikel som jag klumpigt nog råkat köpa på annat håll. Sedan dröjde ytterligare en vecka innan jag fick bekräfta min order igen, dock med vettig fraktavgift och allt i övrigt enligt önskemål. Sedan dröjde det ytterligare 4-5 dagar innan de skickade prylarna.
Allt som allt så tog det hela närmare 4 veckor vilket är avsevärt sämre än min och Borans första, betydligt mer skrymmande, beställning som jag fick aviserad efter två arbetsdagar.

Kanske läge att bedriva efterforskningar för att klura ut vad som orsakat denna allmänna försämring. Jag vägrar tro att det är en slump då flera personer drabbas inom en relativt kort tidsperiod.
Tillsvidare så håller jag mig till butikerna hemmavid samt de som jag kommer att passera de närmaste veckorna, bl.a.:

- Au Vieux Campeur m.fl. i Toulouse
- Field&Trek i London
- Snow+Rock i London

Supertrevliga Lucy på Up&Under får naturligtvis också vara med på ett hörn... ;)

[Ändrat av haskell 2003-09-18 kl 20:56]
 
"Lee" hette prao-eleven på CMM Online för övrigt.. Har inte fått jackan jag beställde ännu, de drog pengar för den i måndags.. Ville ha den före helgen, men det får bli sunkfleece istället..

Så du passerar London? I så fall; Ellis Brigham på Highstreet Kensington är bra (Bättre än deras nya butik i Covent Garden som är jättestor men halvtom, fast isväggen är ball), och Cotswold Outdoor i Shepards Bush är också en affär jag handlar i emellanåt. (www.cotswold-outdoors.com)
 
kan vara temporärt bara

Jag har inte nämnt något här tidigare om CMM Online just för att jag tycker man bör vara försiktig så man inte hänger ut någon på för lösa grunder.
Trots det är jag av uppfattningen att ett forum som detta fungerar bäst om man både berömmer och klagar. Jag gör gärna båda.

Haskell har en poäng i att det antagligen är något temporärt och att företaget som sådant är lika bra som något annat och att de dessutom har bra priser på bl a sovsäckar.
För mig är det dock så att jag bränner mig inte gärna på samma platta två gånger. Som en kamrat brukar säga:
"jag är inte långsökt, men har minne som en elefant".

Det som stör mig mest med hela den här historien är dock att jag måste vänta tills nästa sommar innan jag kan använda min nya Atlas!
 
jarlmoden; sa:
Så du passerar London? I så fall; Ellis Brigham på Highstreet Kensington är bra (Bättre än deras nya butik i Covent Garden som är jättestor men halvtom, fast isväggen är ball), och Cotswold Outdoor i Shepards Bush är också en affär jag handlar i emellanåt. (www.cotswold-outdoors.com)
Jo, jag passerar London på väg hem från Pyrenéerna. Jag hade tänkt kika förbi Covent Garden eftersom det ligger såpass många friluftsbutiker där. Cotswold har jag varit på tidigare så det kan ev. bli ett besök där också. Det tar ju iallafall inte så lång tid att gå dit från tunnelbanestationen... :)
Utöver friluftsbutiker så kanske jag ska leta reda på något bra ställe för att köpa en digitalkamera om jag inte redan har gjort det i Andorra eller så.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.