Varning för backpackingforever.de

Dagens tips är att inte beställa från backpackingforever.de. Tyvärr gjorde jag just detta den 23 mars i år. Alla beställda föremål var listade som 'in stock' med kort leveranstid. Efter några e-mail till deras kundservice dök så småningom (men kraftigt försenat) ett paket med vissa av sakerna upp. Några e-mail senare fick jag en återbetalning för en av sakerna som inte dykt upp. Fortfarande idag (ungefär ett halvår senare) saknas fortfarande två beställda saker och några pengar tillbaks har jag inte fått. Dessvärre har deras så kallade kundtjänst slutat svara på mail också.

Köpet har jag betalt med ett SEB visa-kort. Någon av er som har något tips på hur jag kan gå tillväga för att få tillbaks det förlorade beloppet?

Vad som är än viktigare är att varna andra så inte fler råkar ut för detta oseriösa företag. Jag har därför skrivit en review på trustpilot och gjort en polisanmälan i Tyskland. Bör jag anmäla till någon myndig het i Sverige och i så fall vilken samt hur?
 
Trist!

Har du frågat SEB, det brukar ju finnas en möjlighet att via banken och VISA få pengar i retur?
Annars vet väl förmodligen kommunens konsumentvägledare mer om regler inom EU, eller var man får hjälp med sånt.

Lycka till!
 
Tack för tipset, Spikbjörn. Det är inga stora summor det rör sig om, men jag kanske hör med SEB. Framförallt tycker jag det är viktigt att nå ut till andra med denna tyvärr dåliga erfarenhet. (Har skrivit en review på trustpilot också, där jag dessvärre verkar vara långt ifrån den enda person med liknande erfarenheter från backpackingforever.de).
 
Lade en beställning på en Marmot Driclime Windshirt hos b-p-forever 8 juni i år.
Nu idag den 8:e november, 5 månader senare!, får jag ett mail från dem att de skickat jackan - så få se om den dyker upp till sist?

Synd bara att jag hunnit beställa - och få - samma jacka från annat företag under tiden, då jag kallt räknat bort beställningen den 8/6 till 'lurad-på-internet'-kontot=D
 
Lade en beställning på en Marmot Driclime Windshirt hos b-p-forever 8 juni i år.
Nu idag den 8:e november, 5 månader senare!, får jag ett mail från dem att de skickat jackan - så få se om den dyker upp till sist?

Synd bara att jag hunnit beställa - och få - samma jacka från annat företag under tiden, då jag kallt räknat bort beställningen den 8/6 till 'lurad-på-internet'-kontot=D

Fick du jackan?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.