Leveranstider från ITAB?

Beställde ett par regnbyxor och strumpor från ITAB 29 juli. Har inte hört ett pip mer än orderbekräftelsen från dem. Hur lång tid brukar de ta på sig innan de skickar grejerna. Börjar få lite panik, vill ju ha brallorna innan jag far på torsdag. Annars får jag springa in på Hägglunds på onsdag och köpa de betydligt dyrare Marmot Precip (utan dragkedjor) och fösröka avbeställa det från ITAB. Brukar de skicka info om när de skickat sakerna?

Skrev i min order att jag behöver grejerna senast onsdag 6 aug och om de inte kunde leverera till då ville jag har ett meddelande om det. Men som sagt inte ett pip.
 
Beställde ett par regnbyxor och strumpor från ITAB 29 juli. Har inte hört ett pip mer än orderbekräftelsen från dem. Hur lång tid brukar de ta på sig innan de skickar grejerna. Börjar få lite panik, vill ju ha brallorna innan jag far på torsdag. Annars får jag springa in på Hägglunds på onsdag och köpa de betydligt dyrare Marmot Precip (utan dragkedjor) och fösröka avbeställa det från ITAB. Brukar de skicka info om när de skickat sakerna?

Skrev i min order att jag behöver grejerna senast onsdag 6 aug och om de inte kunde leverera till då ville jag har ett meddelande om det. Men som sagt inte ett pip.

Jag föreslår att du ringer till dem snarast när de har öppnat i morgon.

/ Bertil
 
Jag föreslår att du ringer till dem snarast när de har öppnat i morgon.

/ Bertil

Jo det är min plan. Tänkte bara att det kan vara bra att veta om de brukar leverera väldigt långsamt, å brukar det inte tjäna till att ringa. Men om de lyckas få iväg mitt paket i morgon borde jag ju hinna få det innan jag åker.
 
Liten uppdatering
Pratade med dem i morse och de hade skickat grejerna direkt men spåret försvinner i Ånge den 31/7. Så nu måste jag in på mitt lokala postkontor (eller ja ICA) och fråga om de har paketet där men glömt att scanna in det (fått det i dag).

Ånge är dock ökänt för att hogga paket i en evighet för oss som bor här uppe särskilt nu när banverket håller på med något på spåren.

I så fall får jag ringa posten och skälla på dem.

Uppdatering: Laddade om postens spårningssidan innan jag drog på mig dojorna för att gå dit. Nu är paketet registrerat hos dem.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.