Svensk Himalayaexpedition åtalad...

Det har faktiskt blivit lite obehagligt

Jag måste hålla med om att en hel del inlägg i den här tråden har varit eller kanske blivit lite väl "obehagliga".

Från att från början ha varit en vilja att få reda på vad som verkligen skett, hur det gått till och varför, så kan jag tycka att det ibland har fått rätt mycket "slagsida" av skadeglädje.
Det verkar som om det finns en utbredd kollektiv önskan, inte av att egentligen bara få veta sanningen, utan snarare en önskan om att "straffa" och "korsfästa".

Nu verkar det ju rätt mycket som det finns en massa misstag (medvetna eller omedvetna) i rapporteringen från Shishapangma, från många fler än Pompe, och det är ju osnyggt, otur, oprofessionellt m.m.
Men det känns ibland som om det viktigaste har blivitr att "spika upp" personer till allmänt spott och spe, istället för som jag förstod det från början: Att reda ut saker och ting.

När glädjen över andras felsteg eller misslyckanden blir så mycket större än sökandet efter sanningen, då tycker jag många av oss ska skärskåda oss själva och vår påstådda frilufts-,natur- och fria upplevelse -image.
 
Men snalla nu ar ju detta en situation som Pompe skapat och inte detta forum, de som postar i denna trad eller media.

Pompe har poppat upp i denna trad med inlagg som inte besvarat nagra fragor utan endast skapat fler fragor i traden.

Hon har valt att inte bemota Corax i sakt punkt for punkt offentligt. Liksom att inte besvara fragor har i traden.

Hon gick ut i DN ingen annan. Hon har sjalv skapat denna spekulationsorgie genom att inte "motbevisa". Det skulle ju ta 3 min att posta lite bilder som fick alla spekulationer att sluta. Hon valjer att inte gora det varfor detta fortsatter.
 
Men David, du tror väl inte att det kommer att bli något klarläggande här. Nu har ju tråden som sagt tagit en helt annan vändning än vad jag antar att avsikten var.

Och, när du skriver PM till mig och gnäller så skulle jag uppskatta att du stavar som folk, det är jobbigt att försöka tyda vad du vill ha sagt.
 

clindh

Forumvärd
Nu är vissa på väg att glida av mattan ni faktisk lyckats hålla er på hyfsat under den här diskussionen. Upp på den igen annars får vi stänga tråden.
 
Jag måste hålla med om att en hel del inlägg i den här tråden har varit eller kanske blivit lite väl "obehagliga".

Från att från början ha varit en vilja att få reda på vad som verkligen skett, hur det gått till och varför, så kan jag tycka att det ibland har fått rätt mycket "slagsida" av skadeglädje.
Det verkar som om det finns en utbredd kollektiv önskan, inte av att egentligen bara få veta sanningen, utan snarare en önskan om att "straffa" och "korsfästa".

Nu verkar det ju rätt mycket som det finns en massa misstag (medvetna eller omedvetna) i rapporteringen från Shishapangma, från många fler än Pompe, och det är ju osnyggt, otur, oprofessionellt m.m.
Men det känns ibland som om det viktigaste har blivitr att "spika upp" personer till allmänt spott och spe, istället för som jag förstod det från början: Att reda ut saker och ting.

När glädjen över andras felsteg eller misslyckanden blir så mycket större än sökandet efter sanningen, då tycker jag många av oss ska skärskåda oss själva och vår påstådda frilufts-,natur- och fria upplevelse -image.

Håller inte med. Tycker denna tråd varit saklig hela tiden. Många har engagerat sig och försökt reda ut saker och ting. Nån länkade och hänvisade in på Flashbacks forum. Där kan snacka om osmakliga kommentarer. Men inte här.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.