Sulor i Lundhags ?

Har precis skaffat ett par Fjell Mid o själva kängan känns kanon. Tyckte bara att filt sulan som låg i kändes något klen. Någon som testat med typ av iläggssula (...eller är det hela ett tecken på klen fotmuskulatur :) ?

pejo; sa:
Har precis skaffat ett par Fjell Mid o själva kängan känns kanon. Tyckte bara att filt sulan som låg i kändes något klen. Någon som testat med typ av iläggssula (...eller är det hela ett tecken på klen fotmuskulatur :) ?

Jag har ett par mid (helt nöjd med dem) och jag har inte bytt sulorna. Kängorna har väl 2-3 år på nacken nu. Jag har rätt klena fötter själv, breda och platta och smal vrist.

Däremot är jag rätt tänd på att skaffa ett par superfeet å lägga i dem. Har fått dem rekommenderat av en bekant som brukar veta vad han talar om.

Mvh
Peter P.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
De vanliga platta filtsulorna duger. Men jag tycker Lundhags formtygsulor och formfiltsulor är bättre. De först nämnda sommartid, torkar snabbt och är bekväma.

Raskesven

Skönt med dämpning

Hej!
Jag har ett par Lundhags Professional och kör med ett par Rehband dämpande sulor (såna där gummiaktiga), min sambo kör med likadana sulor i sina Lundhags Alaska. Jag tycker det är skönt med lite extra dämpning då Vibram sulan är väldigt hård. Speciellt hälarna tycker jag tar stryk om man bara har den vanliga sulan i. Använde dämpningssula även i mina numera pensionerade Meindl Island efter att ha börjat uppleva att mina fötter började anta Kalle Anka form.
Skulle nog, efter mina erfarenheter, rekommendera att du byter ut innersulorna om dessa känns klena -du kommer att tycka det är värt det ca 2km före kvällens tältplats.
God tur!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips