Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag har oxo funderat på om det skulle gå att fixa till ett par gammla skor så dom funkar ett tag till. Men jag har ingen koll på hur det skall gå till. Jag har mest problem med randgummit dock på mina skor. Hur får man fast det och sulan?
hej
Det svåra med omsulning brukar vara att få gummit att sitta fast. Oftast så lossnar det i kanterna efter några gångers klättrande. Gå in på diskussionsforumets "sportklättring", där startade jag en diskussion om ämnet för ett tag sedan.
om ni lyckas limma själva så hör gärna av er och berätta....
Varför inte låta någon som har gjort det förut göra jobbet? Åtminstone här i Gbg finns det en skomakare som gör det mycket snyggt och dessutom snabbt. Han har sulor på lager och kan dessutom laga trasiga randgummin.
Var hos honom igår! Han har tydligen ändrat lite i regelboken... man måste själv fixa gummit! Han sa att de säljer gummi på fjällsport för en hundring! Fan vad omständigt!
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...