Sula om skorna själv?

Funderar på att försöka sula om mina Stinger själv. Någon som har erfarenheter och tips om detta? (Bandslip kan jag låna.)

Jag har sett att dom har Vibram-gummi på Northstar Trading, finns det fler som säljer? Vet någon var man får tag i C4-gummi?
 
Berätta mer

Jag har oxo funderat på om det skulle gå att fixa till ett par gammla skor så dom funkar ett tag till. Men jag har ingen koll på hur det skall gå till. Jag har mest problem med randgummit dock på mina skor. Hur får man fast det och sulan?

/U
 
omsulning

hej
Det svåra med omsulning brukar vara att få gummit att sitta fast. Oftast så lossnar det i kanterna efter några gångers klättrande. Gå in på diskussionsforumets "sportklättring", där startade jag en diskussion om ämnet för ett tag sedan.
om ni lyckas limma själva så hör gärna av er och berätta....
 
Garanterat bra resultat

Varför inte låta någon som har gjort det förut göra jobbet? Åtminstone här i Gbg finns det en skomakare som gör det mycket snyggt och dessutom snabbt. Han har sulor på lager och kan dessutom laga trasiga randgummin.
 
Fast skomakeri

Stället heter fast skomakeri eller ngt! Och ligger på den gatan som går rakt upp ifrån vasaplatsen till sahlgrenska! på höger sida ca 50m upp!

Han tar från 170 (ny sula) 250 (uppbygnad) och uppåt beroende på svåighet! Ska åka till honom idag!
 
Var hos honom igår! Han har tydligen ändrat lite i regelboken... man måste själv fixa gummit! Han sa att de säljer gummi på fjällsport för en hundring! Fan vad omständigt!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.