• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

sugen på långfärdscykling i höst?

Hej!
I Augusti packar jag cykeln och styr mot sydligare breddgrader. Målet är att cykla ner till Italien och hem igen. Jag har länge velat se mer av Europa och vad kan vara bättre än att uppleva det från cykeln!
Tänkte bo i tält, både på campingar och "fritt" samt laga mesta maten på köket för att få ner kostnaderna.
Är du en glad person som vill uppleva några härliga månader genom Europas natur så hör av dig!
Du behöver absolut inte vara nån elitcyklist, hård rumpa lär du få ändå efter ett tag...
Skulle vara kul med sällskap på resan.
Ha det gott!

HasseQ

Temp. avstängd
Hej,

Jag har funderat på nästan exakt samma sak, men tänkte flyga till Milano och cykla hem då jag nog inte har mer tid.. Vi får väl vinka när vi möts i Tyskland.... men när jag tänker efter låter det smartare att cykla mot s så att det blir varmare på hösten, hur som helst inget bestämt än, när tänkte du åka ?

/ H

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hej!
Jag slutar jobba den 17 augusti så det blir nån gång strax efter det. Hur lång tid har du på dig?
/ Klara

Jag planerar också något liknande, dock bilr det mot glittertind eller galdhöpiggen:)
Hoppas jag också kan få sällskap:)
´(kolla gärna i min tråd "cykel semester ........."

Axel

HasseQ

Temp. avstängd
Jag kanske kan sno ihop en 6-7 veckor, borde räcka till en enkel biljett... Jag försökte
skicka mail oxå via utsidan, kom det fram ? , skicka till hans_contact at yahoo.se, hoppas det blir sommar snart !

/ H

Låter riktigt spännande

Hej låter riktigt spännande. Jag skulle gärna vilja hänga med enkelväg. Jag har i nuläget en riktigt lätt racercykel vore skönt om det gick att cykla på den men det är väll minst en hybrid man ska ha för en sån här tripp? Var bor du någonstans? Har du gjort några andra långa cykelturer förut? Jag var inne på att cykla till Italien förut och hörde att det var ca: 230mil kan det stämma. MVH Albin

HasseQ

Temp. avstängd
Hej,
Min plan var att i så fall ta en liten kul omväg oxå, för att sightsinga lite på vägen: Sth - Gborg -
Fredrikshavn - Danmark västkust - Färja Sylt .. Helgoland.. Holland, - Amsterdam - Moseldalen - Heidelberg - Bodensee - Milano. Vet inte hur långt, men det borde gå på 6-7 veckor, och som reserv så kan man ta tåg en bit, om man blir försenad i de Belgiska öldistrikten! Eller åt andra hållet. Jag har gjort en hel del turer förut, hoppas formen/motivationen blir tillräcklig tills i sommar oxå, men har inte bestämt nåt än..... /H

Hej Hans!
Jodå, det funkade. Det är bara jag som inte tagit mig ut på internet förrän nu. Skrev ett svar på din mail. Din färdväg verkar kul! :)

Hej låter riktigt spännande. Jag skulle gärna vilja hänga med enkelväg. Jag har i nuläget en riktigt lätt racercykel vore skönt om det gick att cykla på den men det är väll minst en hybrid man ska ha för en sån här tripp? Var bor du någonstans? Har du gjort några andra långa cykelturer förut? Jag var inne på att cykla till Italien förut och hörde att det var ca: 230mil kan det stämma. MVH Albin

Hej!
Jo, det blir en hel del packning så jag skulle nog ha valt en annan cykel. Har dock aldrig provat cykla racer med packning så jag ska inte säga nåt...
Jag har aldrig cyklat sååå långt förut. Är egentligen en vandrare å skidturare...Har varit på en hel del turer och är en van "uteliggare" men det är ju som vanligt att man bara kommer iväg någon vecka i taget. Men nu ska det förhoppningsvis bli ändring på det. :)
Angående sträckan så kan jag inte svara exakt, men det blir nog mer än 230 mil skulle jag tro. Tänkte inte åka raka spåret. Också beror det ju på var i Italien man ska till...Jag bor förresten utanför Arvika.
Så kul att det är fler än jag som vill cykla! Nu kanske jag får sällskap båda vägarna. :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips