Strandnära klättring för föräldrar?

Vill ha tips på strandnära klättring för föräldrar. Dvs. ställen där föräldrar kan turas om med barnpassning och klättra i närheten av de små liven. Krabi finns förstås, men undrar framför allt om ställen i Sverige och övriga Europa. Kalymnos och Sardinien månne? /Ola

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Kleven (Smögen), kanske inte så mycket strand, men definitivt sol och bad.

Hönö - boulder

Vid sjöar:
Ågelsjön, Norrköping. Klättra Sjöklippan och säkra från en gummibåt...
Sjöända, mellan Linköping och Västervik.

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Re: barnvänligt, njae?

tango; sa:
På Kullen finsn väl knappast någon klättring invid barnvänliga stränder. Ska vara ganska stora barn då, gärna snorkel-kunniga och -intresserade.

/Patrik
Det finns ju jättefina kullerstenstränder på flera ställen av kullen. Men jag håller med om att det kanske inte är något för de allra minsta barnen. Men man kan ju tom ibland hitta en egen vik, egen klippa och egen del av havet att njuta av, en svårslagen kombination i Sverige anser iaf jag.

Ågel

Håller med ett tidigare inlägg, Ågelsjön nära Norrköping är bra, både bad och klättermässigt. Även campingmöjligheterna är bra.

Thai

Railey, Thailand, har ju också strandnära klättring även om det som startar vid stranden tenderar att vara väldigt polerat. Däremot verkar det vara lätt att connecta med andra familjer och turas om med ansvar. Och stranden är ju helt ok.

Ågelsjön

Ågelsjön skulle jag också rekomendera så nu får du ta och åka dit...

Vill du bo på en "organiserad" camping så finns Sörsjöns Camping en bit därifrån men campingmöjligheterna är toppen vid sjön så jag skulle strunta i Sörsjön.

Ha re!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.