Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Stort knivintresse - välj din favoritkniv
- Trådstartare dePaul
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Några av favoriterna från Bark River.
![]()
Fredrik
Oooh, fina. Inte minst den översta! Har ingen BR själv, men har förstått att de är bra livskamrater 👍
Vad är det för blad henjon?
Gjort av en spillbit från en sjukt tjock gammal fil/rasp, förstås 😊 Profilen mer eller mindre kopierad från en Nils-Johanmodell från 60-talet
Gjort av en spillbit från en sjukt tjock gammal fil/rasp, förstås 😊 Profilen mer eller mindre kopierad från en Nils-Johanmodell från 60-talet
Det är kul att såväl göra egna som göra om gamla köksknivar då man ju använder dem dagligen. De är inget speciellt sådär, men eftersom man petat ihop dem själv har de någon typ av extrakänsla. Det här är nuvarande ”in-use”-uppsättningen (alldeles för många ytterligare ligger i olika lådor
Bilagor
Några av favoriterna från Bark River.
![]()
Fredrik
Snajsiga.
Gillar verkligen Bark Rivers design, tyvärr synd att slidorna till 99% inte går at få i syntet/kydex som option.
Formar skaft grovt. Mycket återstår. Detta ska sedermera bli blankt svart. Linnemicarta.
Det kommer att bli kanonsnyggt med svart micarta och de där pinsen. Hur upplever du att jobba med linnemicarta, lätt- eller svårarbetat?
Jag har blivit tvungen att tänka om med min pappersmicarta till kniven till bonussonen, ursprungstanken kommer inte att fungera så måste tänka ut något nytt. Det lutar lite åt att ta något gammalt tygmaterial med känslomässigt värde och göra egen micarta av.
Ja, tror det kommer bli bra. Borde egentligen rita lite mer och inte bara forma på frihand, men man orkar ju inte hålla på liksom.
Linnemicarta (orginalprodukten I detta fall) är rätt j#vla hårt och kräver mer jobb och slipband än trä. Men är ju ett fantastisk bra och förhållandevis vackert material.
Pappersmicarta har jag avstått då jag är lite nojjig avseende de teoretiskt sämre strukturella egenskaperna.
Linnemicarta (orginalprodukten I detta fall) är rätt j#vla hårt och kräver mer jobb och slipband än trä. Men är ju ett fantastisk bra och förhållandevis vackert material.
Pappersmicarta har jag avstått då jag är lite nojjig avseende de teoretiskt sämre strukturella egenskaperna.
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg