Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Här är Tomas (mulle) hemsida, jag har handlat mycket av honom och har enormt goda erfarenheter av hans material. Dom aktuella bladen har han inte haft på en längre tid men andra fina damaskus blad har han nog. Mycket sjysste kille.http://www.tomasknivsida.se/
Jaha, jag ska som sagt precis som J-E bygga en egen Swede 82. Funderar på att sätta grön canvasmicarta med mellanlägg i röd g-10 närmast skelettet. Vad tror ni om det?
Jaha, jag ska som sagt precis som J-E bygga en egen Swede 82. Funderar på att sätta grön canvasmicarta med mellanlägg i röd g-10 närmast skelettet. Vad tror ni om det?
finns det någon lista (bok) med alla MORA modeller. helst med bilder? finns det någon som samlar moraknivar? har för mig att det ska finas jubileumsbok??
finns det någon lista (bok) med alla MORA modeller. helst med bilder? finns det någon som samlar moraknivar? har för mig att det ska finas jubileumsbok??
Boken heter "Morakniv sedan 1891, från begrepp till varumärke".
Den finns att tillgå genom Mora Hemslöjd och Bokia i Mora. Dock är upplagan begränsad till endast 1500 ex. Jag gissar att alla böcker är redan slutsålda.
Jag samlar på i stort sett alla svenska märken, däribland moraknivar.
det blir nog svårt att få tag på denna bok
finns det någon lista över de mest kända MORA knivar? finns det någonting på nätet man skulle kunna hitta? knivhuset har en hel del moraknivar men det är nog inte alla.
det blir nog svårt att få tag på denna bok
finns det någon lista över de mest kända MORA knivar? finns det någonting på nätet man skulle kunna hitta? knivhuset har en hel del moraknivar men det är nog inte alla.
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...