Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Nej, den är finsk, Hackman..Upphovsmän till kniven var Ken Warner och Pete Dickey den producerades mellan ca 1968-1972, den var för dyr att tillverka därför lades tillverkningen ner.
Nej, den är finsk, Hackman..Upphovsmän till kniven var Ken Warner och Pete Dickey den producerades mellan ca 1968-1972, den var för dyr att tillverka därför lades tillverkningen ner.
Det är den så kallade Vietnamkniven. Du ropade säkert in den på Tradera för drygt en vecka sedan? Jag ropade in den andra, dyrare kniven eftersom det följde en slida med också. Denna kniv bildar tillsammans med Hackmans Butterflykniv och Tapio Wirkkalas två knivar den heliga fyrklövern av Hackmanknivar.
Din kniv ser bättre ut i stålet än min men greppet är bättre på min. De nyare så kallade Ramboknivar och även Chris Reeves variant har denna kniv som förlaga. Ändbutten går ju att skruva loss och man kan stoppa i diverse krokar eller brynen om man så vill eftersom greppet är ihåligt.
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...