Dylika fanns i järnaffären på 50- och 60-talen. Många extramoment med slidan t tillverkningen. Dottern fick min, med laminerat blad, någon gång på 80-talet. Odugligt litet skaft för vuxna.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Stort knivintresse - välj din favoritkniv
- Trådstartare dePaul
- Start datum
Jo, den är inte mycket att hålla i. Jag tänkte mig dock att ha den i samlingen och inte använda denDylika fanns i järnaffären på 50- och 60-talen. Många extramoment med slidan t tillverkningen. Dottern fick min, med laminerat blad, någon gång på 80-talet. Odugligt litet skaft för vuxna.
~Paul~
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
re
Okey, tackar. Vet jag lite iallafall,.
Kniven är i bra skick o slidan med fast man kan se någon liten avskavning.
Okey, tackar. Vet jag lite iallafall,.
Alltså en och annan skada får man räkna med när det gäller så pass gamla knivar. Men på bild ser den fin ut trots allt!Okey, tackar. Vet jag lite iallafall,.
Du har haft flyt med införskaffande av fina knivar på sistone, Kimmo
~Paul~
re
Tackar Paul.
Ögona öppna hela tiden o trådar utlagda hit o dit
Mycket kan man hitta genom genom att prata med gamla bekanta som fått ärva saker osv...
Tackar Paul.
Ögona öppna hela tiden o trådar utlagda hit o dit
Hm, du har nog något större kontaktnät än undertecknad.Tackar Paul.
Ögona öppna hela tiden o trådar utlagda hit o ditMycket kan man hitta genom genom att prata med gamla bekanta som fått ärva saker osv...
~Paul~
re
Eka knivarna är ju kult knivar. Hur gammal är den? Har ingen Eka själv men det kommer väl hoppas jag.
Frågar vidare här eftersom jag är pågång med inlägg
Har en sån här gammal kauhava kniv också jag inte vet så mycket om.Det står något namn i blodskåran också. Finns det någon värde i dessa o hur gammal kan det vara?
mvh K.Lilja
Eka knivarna är ju kult knivar. Hur gammal är den? Har ingen Eka själv men det kommer väl hoppas jag.
Frågar vidare här eftersom jag är pågång med inlägg
Har en sån här gammal kauhava kniv också jag inte vet så mycket om.Det står något namn i blodskåran också. Finns det någon värde i dessa o hur gammal kan det vara?
mvh K.Lilja

Senast ändrad:
Det står förmodligen Kauhavan Puukkotehdas. Med stor sannolikhet är det en 40-talskniv. Förmodligen byggd på den svenska sidan med tanke på slidan.Eka knivarna är ju kult knivar. Hur gammal är den? Har ingen Eka själv men det kommer väl hoppas jag.
Frågar vidare här eftersom jag är pågång med inlägg![]()
mvh K.Lilja
Visst har den ett värde. Skulle tippa på runt 600-800 kronor.
Jo, jag gillar fina EKOR. Det har blivit några stycken under årens lopp. Denna är i "near mint condition".
~Paul~
re
Tackar. Då vet jag lite.
Har också en sån här tunn kniv eller barrel knife som de säger på andra ställen gjord av P. Holmberg i bra skick. Tror han var verksam mellan 1900- 1950 talet. En rolig sak
Tackar. Då vet jag lite.
Har också en sån här tunn kniv eller barrel knife som de säger på andra ställen gjord av P. Holmberg i bra skick. Tror han var verksam mellan 1900- 1950 talet. En rolig sak

Oj, den var i ett ovanligt fint skick, framför allt då bladet. De allra flesta jag sett har ett blad som man knappt kan kalla för blad längre.Tackar. Då vet jag lite.
Har också en sån här tunn kniv eller barrel knife som de säger på andra ställen gjord av P. Holmberg i bra skick. Tror han var verksam mellan 1900- 1950 talet. En rolig sak![]()
Det är många som samlar på dessa tunnknivar. Jag har tyvärr inte en enda pga den tidigare nämnda orsaken.
~Paul~
re
Tjena Paul. Kan tänka mig ett byte om du har någon intressant fällis att byta emot
Har du någon case eller något annat. Är öppen för förslag. 
Tjena Paul. Kan tänka mig ett byte om du har någon intressant fällis att byta emot
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg