Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Stort knivintresse - välj din favoritkniv
- Trådstartare dePaul
- Start datum
Riktigt riktigt fint nyxo. Scalorna och spacern passade as bra ihop. Vad tycker du om nya etsmärket.
BTW jag är klar med den första långa forumkniven nu.
Seved
snyggt med initialer !
J.
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
OK. En trevlig shop. Brukar få deras reklam/tips i min mail. Har dock aldrig handlat från dem pga tidigare lite krångliga regler i samband med betalningar (Western Union money transfer).Bass pro shop i Fort Lauderdal, Florida. Den kostade 72$.
Det var ett ganska bra pris du fick.
~Paul~
Två bilder på min Mr Itou Carver/Camping/Fiskekniv. Den har ett blad som i form och profil är nästan perfekt till friluftsliv. Tyvärr har jag ingen slida till den och är för lat att fixa en själv
.
Kärnstålet är Kobeco R2, HRC 62, elektrosvetsad fuskdamask. Handtaget är i hjorthorn. Min variant har ett fånglinehål, vilket jag uppskattar. Den vanliga utgåvan hade inte det!!
Det enda minus är att att bladet har en förhållandevis stor ricasso
.
~Paul~
Kärnstålet är Kobeco R2, HRC 62, elektrosvetsad fuskdamask. Handtaget är i hjorthorn. Min variant har ett fånglinehål, vilket jag uppskattar. Den vanliga utgåvan hade inte det!!
Det enda minus är att att bladet har en förhållandevis stor ricasso
~Paul~
Bilagor
Ricasson stör mitt öga, men inget är så lätt som att avlägsna mtrl. Snygg pjäs.
re
Mycket fin pjäs det där Paul.
Du skriver nästan perfekt till friluftsliv. hmm.. Vad är det för mått , bredd tjocklek på bladet? Skaftets diameter o längd. ?
mvhh Kimmo Lilja
Mycket fin pjäs det där Paul.
Du skriver nästan perfekt till friluftsliv. hmm.. Vad är det för mått , bredd tjocklek på bladet? Skaftets diameter o längd. ?
mvhh Kimmo Lilja
Kimmo, det svagt konvexa bladet är 152 mm långt och 2 mm tjockt. Det är taperat de sista tre cm från spetsen räknat.Mycket fin pjäs det där Paul.
mvhh Kimmo Lilja
Handtaget är 113 mm långt och kniven väger 130 g. Fånglinehålet är 4 mm i diameter, avfasat och klätt med rostfritt stål på insidan.
Greppet är helt fantastiskt tack vare den ergoriktiga utformningen.
~Paul~
Bilagor
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg