Roligt att se praktiska knivar, rikasso är ett modeotyg.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Stort knivintresse - välj din favoritkniv
- Trådstartare dePaul
- Start datum
Whittler / Wirkkala
Har gjort en egen version av den klassiska Tapio Wirkkala puukko. Bladet är ett Polar rostfritt, skaft är ebenholtz med 10 mm tjocka aluminium delar polerat till spegelblankt.Knivens totallängd 185mm varav bladet 80mm. Förövrigt är dessa Original Wirkkala knivar eftertraktade samlar objekt.
Har gjort en egen version av den klassiska Tapio Wirkkala puukko. Bladet är ett Polar rostfritt, skaft är ebenholtz med 10 mm tjocka aluminium delar polerat till spegelblankt.Knivens totallängd 185mm varav bladet 80mm. Förövrigt är dessa Original Wirkkala knivar eftertraktade samlar objekt.
Bilagor
-
Whittler Wirkkala 003.jpg67.6 KB · Visningar: 1,407
-
Whittler Wirkkala 005.jpg59.3 KB · Visningar: 1,210
-
Whittler Wirkkala 006.jpg63.2 KB · Visningar: 1,253
-
Whittler Wirkkala 008.jpg83.5 KB · Visningar: 1,203
-
Whittler Wirkkala 010.jpg57.6 KB · Visningar: 1,282
-
Whittler Wirkkala 004.jpg38.1 KB · Visningar: 1,242
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
WOW Puukare!
Den där gillar jag starkt - meddela mig om du vill sälja den
Den där gillar jag starkt - meddela mig om du vill sälja den
Mycket vacker! Grattis!Har gjort en egen version av den klassiska Tapio Wirkkala puukko. Bladet är ett Polar rostfritt, skaft är ebenholtz med 10 mm tjocka aluminium delar polerat till spegelblankt.Knivens totallängd 185mm varav bladet 80mm. Förövrigt är dessa Original Wirkkala knivar eftertraktade samlar objekt.
Jo, de är ganska eftertraktade som sagt. Har en sådan själv. Det tog ganska lång tid att få tag i ett ex i mint condition.
~Paul~
Mycket vacker! Grattis!
Jo, de är ganska eftertraktade som sagt. Har en sådan själv. Det tog ganska lång tid att få tag i ett ex i mint condition.
~Paul~
Fint att du har en i mint,mycket väl investerade pengar i framtiden. Här i min by hade nästan alla fiskare och jägare dessa knivar tidigare men jag har inte lyckats hitta någon av dom ännu,får väl köpa mej en från e-bay annars.
WOW Puukare!
Den där gillar jag starkt - meddela mig om du vill sälja den![]()
Hej! Du har PM.
Jag hade tur som hittade den på trattis. De brukar generellt ligga på mellan 1500 och 2K om de är i fint skick.Fint att du har en i mint,mycket väl investerade pengar i framtiden. Här i min by hade nästan alla fiskare och jägare dessa knivar tidigare men jag har inte lyckats hitta någon av dom ännu,får väl köpa mej en från e-bay annars.
~Paul~
Jag gissar på 50-talet. Helt säker är jag dock inte. Har testat den lite i mitt hemkök och den funkar väl till både lök, kött, fisk och mindre grönsaker i övrigt.
Jag kommer att använda den i samband med sportfiske och campingsysslor. Det är dock ingen täljkniv direkt. Bladet är för vekt därtill. Likaså är den aktuella eggslipfasen lite väl snäv. Hur som helst så är jag nöjd med köpet. För en dryg 50-lapp så har jag fått en charmig liten kniv som inte många äger, eller ens känner till
.
~Paul~
Jag kommer att använda den i samband med sportfiske och campingsysslor. Det är dock ingen täljkniv direkt. Bladet är för vekt därtill. Likaså är den aktuella eggslipfasen lite väl snäv. Hur som helst så är jag nöjd med köpet. För en dryg 50-lapp så har jag fått en charmig liten kniv som inte många äger, eller ens känner till
~Paul~
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg