Ja, det var en rostfri Clipper. Tydligen har han förkärlek för scandi-knivar. Hans bushcraftkniv är ju en variant på dessa.Ja det är lite oväntat. Han hade en Mora i nåt program oxå.
Seved
~Paul~
Ja, det var en rostfri Clipper. Tydligen har han förkärlek för scandi-knivar. Hans bushcraftkniv är ju en variant på dessa.Ja det är lite oväntat. Han hade en Mora i nåt program oxå.
Seved
Ja, det var en rostfri Clipper. Tydligen har han förkärlek för scandi-knivar. Hans bushcraftkniv är ju en variant på dessa.
~Paul~
Den här fick jag hem nu i dagarnaVar ute efter en mindre randall o då blev den här perfekt. Sitter kanon i handen för händiga jobb. En mod 8-4 stag. Tog några bilder på trädgårdsmöbeln utanför
Vad tror ni?
mvh Kimmo Lilja
![]()
![]()
![]()
En mycket vacker "Trout and Bird". Grattis! Det var ju den här modellen (fast med Ivory Micarta-grepp) som Francis Gary Powers blev nedskjuten med över Sovjetunionen 1960.Den här fick jag hem nu i dagarnaVar ute efter en mindre randall o då blev den här perfekt. Sitter kanon i handen för händiga jobb. En mod 8-4 stag. Tog några bilder på trädgårdsmöbeln utanför
[/IMG]
OK, ingen faraTackar. Jaa just det, du har rätt Paul. Har läst den historien också någon gång.
Jag har ett par Randalls nu men mängden blir min hemlighetVisar upp några då o då. Mitt mål är att ha en av varje modell innan jag blir gammal o gaggig.Hade först tänkt bara de första 10 modellerna men bestämt mig jag ska försöka ha en av alla modeller. Allt sinom tid som det heter men jag ska dit.
mvh Kimmo
Antagligen det mest populära märket "over there". Inte helt utan anledningSpyderco knivarna är häftiga. Du har en del har jag förstått![]()
Om jag inte minns fel så verkar dessa knivar vara populära bland usas poliskår.
Rätt många LEO-s använder dem också.De var rätt väl representerade som fickknivar och bältesfällisar i Army och USAF oxså.
Rätt många LEO-s använder dem också.
~Paul~