Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Jag valde avsiktilgt en svår bild. Det är inte en ZT. Fortsätt gissa och håll er inom "hard use folders".
Här kommer en ny bild.
 

Bilagor

  • XM-18 framsida.jpg
    XM-18 framsida.jpg
    46.7 KB · Visningar: 540
Right on Kimmo.
Det är en Hinderer Xm-18.
Det finns två storlekar, 3" och 3,5". Detta är den större. På bilderna som kommer jämför jag den med en mycket bekant kniv, Fällkniven F1. Hinderer Xm-18 är mycket svår att hitta, själv hade jag tur och lyckades köpa en från en de fåtaliga europeiska återförsäljarna som finns, ViennaCutlery.
Detta är, utan tvekan, den rejälaste fällisen jag någonsin haft i min hand.
 

Bilagor

  • XM-18 och F1 framsida.jpg
    XM-18 och F1 framsida.jpg
    46.3 KB · Visningar: 541
  • XM-18 och F1 baksida.jpg
    XM-18 och F1 baksida.jpg
    45.4 KB · Visningar: 518

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
re

Titta jag gissade rätt :)
Det är en stadig fällis o känns lite som en tanks kommer jag ihåg. Vad jag inte kommer ihåg var vilken modell jag testade tyvärr.
Extremas fällisar har samma robusta känsla. Hade en extrema ratio fulcrum II T en gång o det var också en riktig stadig sak.
 
Tittar precis på Ray Mears på kanal 10. Överlevnadsexperten befinner sig den här gången på öarna norr om den australiensiska kusten. Som vanligt så visar han hur man gör upp eld med en bågdrill.

Snacka om överraskning när han i stället för hans bushcraft-kniv piskar fram en Fällkniven TK3! Den användes tämligen hårt i inslaget. Han var inte direkt rädd om den.

~Paul~
 
re

Häftigt o bra reklam för Fällkniven :)
har själv använt en s1a ganska hårt nu till olika saker. Har rensat ut hela huset o uthuset på en massa grejer som ska kastas. Då o då hade man nytta av kniven när man skulle skära loss grejer, snören, presenningar i bitar osv..... Är mycket nöjd än så länge.
 
Tittar precis på Ray Mears på kanal 10. Överlevnadsexperten befinner sig den här gången på öarna norr om den australiensiska kusten. Som vanligt så visar han hur man gör upp eld med en bågdrill.

Snacka om överraskning när han i stället för hans bushcraft-kniv piskar fram en Fällkniven TK3! Den användes tämligen hårt i inslaget. Han var inte direkt rädd om den.

~Paul~

Ja det är lite oväntat. Han hade en Mora i nåt program oxå.

Seved
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.