Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag har tyvärr ingen Traveller Lite eftersom jag precis innan den kom ut köpte en Voyager. Dessa två modeller är snarlika förutom just ficklampan.
Jag har också funderat på en macheteliknande skapelse men har väldigt svårt att bestämma om det skall vara en Parang, Kukri, Golok, Machete, Bolo eller något helt annat. Alla har ju sina för- och nackdelar .
Har du en Bolo? Faktum är att många av de nya hypermoderna amerikanska huggare i fina stålsorter är egentligen kopior på Bolokniven. Jag tänker på t ex Busse, Swamp Rat, Rat, Ontario, Becker osv.
Har du en Bolo? Faktum är att många av de nya hypermoderna amerikanska huggare i fina stålsorter är egentligen kopior på Bolokniven. Jag tänker på t ex Busse, Swamp Rat, Rat, Ontario, Becker osv.
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...