Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Stort knivintresse - välj din favoritkniv
- Trådstartare dePaul
- Start datum
Jag har bara använt en äldre sådan och den är förvånansvärt bra. De nya skall tydligen vara ännu bättre. Det är självklart inga "heavy duty" tänger, dvs du kan inte dra navmuttrar till din gamla Skoda med demHur är dom där wenger multigrip.
Seved
~Paul~
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Precis, fördelen med denna typ av tång är att de så lätt slinker ner i fickan. Jag brukar använda min när jag skall ut och fiska, tillsammans med en filékniv (den styva varianten). Kan vara bra att ha med sig om man skulle klanta sig (som jag redan gjort några ggr) och sätta kroken i någon kroppsdelJapp dom kan ju alldrig bli ersättning för vanliga tänger. Men den ser lite smidig ut.
Seved
~Paul~
På tal om enkelhet. Vad tycks om denna Sodbuster av G Ingram i AISI D2 och Wood Pattern Micarta?
Bladet saknar lås men fjädern är förhållandevis stark. Vet man med sig att man inte behöver ett bladlås så är den här designen mycket attraktiv. Den påminner lite om Opinelkniven, dock i avsevärt "finare" material.
~Paul~
Blir inte mycket vackrare än så när det kommer till en fällkniv. Inte i min bok iaf.
Håller med. Inte många fällisar som kan konkurrera.Blir inte mycket vackrare än så när det kommer till en fällkniv. Inte i min bok iaf.
~Paul~
Precis, fördelen med denna typ av tång är att de så lätt slinker ner i fickan. Jag brukar använda min när jag skall ut och fiska, tillsammans med en filékniv (den styva varianten). Kan vara bra att ha med sig om man skulle klanta sig (som jag redan gjort några ggr) och sätta kroken i någon kroppsdel.
~Paul~
Japp det är absolut den största fördelen med combitängerna.och dom är absolut bättre än inget alls,
Aj aj dubbel aj
Knifecenter.com har en del. De handgjorda köper som vanligt genom att kontakta tillverkaren direkt.Sodbuster fällisarna var fina. enkla och fina linjer. Var hittar man sådana.
Seved
~Paul~
Knifecenter.com har en del. De handgjorda köper som vanligt genom att kontakta tillverkaren direkt.
~Paul~
Aha ska kolla in dom
Seved
Gör så, de har ett mycket stort urval och bra leveransvillkor. Har köpt därifrån ett antal ggr. Senast var det en Spyderco Stretch i ZDP-189 samt den nämnda Queenkniven.Aha ska kolla in dom
Seved
http://images.knifecenter.com/knifecenter/spyderc/images/90cfpe.jpg
~Paul~
Gör så, de har ett mycket stort urval och bra leveransvillkor. Har köpt därifrån ett antal ggr. Senast var det en Spyderco Stretch i ZDP-189 samt den nämnda Queenkniven.
http://images.knifecenter.com/knifecenter/spyderc/images/90cfpe.jpg
~Paul~
Sedär ja stiligt
Känner du till en sameslöjdare som heter Lennart Samelin
Seved
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg