Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Men till en krämig Brie blir det svårt med hyvel :)
Har inte heller någon nischad ostkniv. Men jag får säga att jag tycker en med perforerat blad är bra, Globals t ex tycker jag funkar perfekt.
En brie kräver ännu mindre i form av dedicerade ostknivar. Den skär man med vilken smörkniv eller bestickskniv som helst :). Jag har dock en Globalkopia som jag slänger fram när det vankas gäster.

Sorry för OT 7S ;).

~Paul~
 
Ny jakt / EDC kniv

Denna har jag gjort i Svensktillverkat blad i Sandvik 12C27 stål och helt flat slipat blad samt taperat mot spetsen. Kniven är 180mm lång varav bladet är 75mm och 28mm högt. Skollorna är i riktigt vacker björk vril med mässing pinnar. Kniven torde funka ypperligt för småvilt eller bara som EDC kanske.
 

Bilagor

  • Björk 007.jpg
    Björk 007.jpg
    80 KB · Visningar: 820
  • Björk 005.jpg
    Björk 005.jpg
    72.8 KB · Visningar: 851
  • Björk 004.jpg
    Björk 004.jpg
    70.3 KB · Visningar: 837
  • Björk 003.jpg
    Björk 003.jpg
    85.1 KB · Visningar: 933
  • Björk 002.jpg
    Björk 002.jpg
    75.7 KB · Visningar: 793
Denna har jag gjort i Svensktillverkat blad i Sandvik 12C27 stål och helt flat slipat blad samt taperat mot spetsen. Kniven är 180mm lång varav bladet är 75mm och 28mm högt. Skollorna är i riktigt vacker björk vril med mässing pinnar. Kniven torde funka ypperligt för småvilt eller bara som EDC kanske.

Oj,så snyggt!
Både stilen och björk vrilen tilltalar mig mkt!
Den röda linern däremot är visserligen snygg, men jag föredrar utan liner på fulltånge.


Mikael
 
Denna har jag gjort i Svensktillverkat blad i Sandvik 12C27 stål och helt flat slipat blad samt taperat mot spetsen. Kniven är 180mm lång varav bladet är 75mm och 28mm högt. Skollorna är i riktigt vacker björk vril med mässing pinnar. Kniven torde funka ypperligt för småvilt eller bara som EDC kanske.
En mycket fin liten jaktkniv! Väl genomtänkt design‼

~Paul~
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.