Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Den här hade jag inte sett förut. Rätt rolig, om man gillar ost och vin (vem gör inte det). Victorinox "Cheese Knife":
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    36.4 KB · Visningar: 503
Bilder är ett absolut måste i trådar typ den här. De helt enkelt står och faller med dem.

Det här är en lite ovanligare Victorinox. Bladet bär namnet "Victoria", dvs dottern till firmans skapare; Carl Elsener. Ett fåtal modeller är märkta på det här viset. Ofta handlar det om lite udda verktygskombinationer eller material. I det här fallet är skollorna i hornimmitation.

Jag använder inte den här pjäsen eftersom den är lite ovanlig och dessutom saknar för min del så viktiga verktyg som en liten skruvmejsel och stjärnskruvmejsel. Sågen kan jag vara utan liksom det lilla knivbladet. Hellre hade jag som sagt sett de nämnda skruvmejslarna och eventuellt också en pincett och ring.

Vilken lyxmodell!
Kul med lite SAK i tråden!

Jag gillar den, liknar en Camper vilket är den enda Swiss Army Knife jag har.


Mikael
 
Javisst är den trevlig! Gillar både ostbladet och den vågtandade grannen till brödbiten. Och givet korkskruven... :) Perfekt picnic/resekompanjon.
 
Den passar ju fint i det fodralet Mikael. Sydde något snarlikt men enklare till min TK4.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    74.3 KB · Visningar: 483

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.