Stort knivintresse - välj din favoritkniv

re

Tackar.
Jag går lite ot här men flugfiske o knivar kan väl gå ihop denna gånga hoppas jag. Har en sån här låda jag tog fram från förrådet ett tag sedan. Gammal arvegods men vet inget om den . Nästan komplett med flugor men det saknas några. Är det någon värde i en sån här låda eller är det bara skräp?

tvaring-12_zps8f3e4653.jpg

ett-470_zps821aa975.jpg
 
re

Tackar Paul.
Mikael, visst har jag gjort några utan någon rccasso ellere liten.
Som den här med 18 cm blad o blackwood
ett_zpse547bdf2.jpg


eller den här, lignum vitae o 20 cm blad
ett-1836.jpg


Snakewood o bara 9 cm blad :)

tv-199.jpg
 
Tackar.
Jag går lite ot här men flugfiske o knivar kan väl gå ihop denna gånga hoppas jag. Har en sån här låda jag tog fram från förrådet ett tag sedan. Gammal arvegods men vet inget om den . Nästan komplett med flugor men det saknas några. Är det någon värde i en sån här låda eller är det bara skräp?
Jag tror att det som vanligt hänger på skicket. Det är säkert en fiskeentusiast som är beredd att lägga en och annan hundring på din ask.

~Paul~
 
Förresten. Lignum Vitae-knivens bladform påminner en hel del om den hos min Frosts Camping. Den är ju som bekant en av mina användarfavoriter/allroundknivar.
 

Bilagor

  • Min Frosts Camping.jpg
    Min Frosts Camping.jpg
    18.3 KB · Visningar: 494
  • Min signatur.jpg
    Min signatur.jpg
    1.4 KB · Visningar: 488

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.