Ja det stämmer!De är bara snäppet bättre än Fiskars. Har för mig att det handlar om ett simpelt INOX stål.
~Paul~
Man måste tyvärr upp lite i pris om det ska likna nått!
Ja det stämmer!De är bara snäppet bättre än Fiskars. Har för mig att det handlar om ett simpelt INOX stål.
~Paul~
De är bara snäppet bättre än Fiskars. Har för mig att det handlar om ett simpelt INOX stål.
~Paul~
Fiskars körde med bättre stål på den tiden. Deras stålval har varierat under årens lopp.Har en Fiskars med oljat trähandtag från slutet av 70- kanske början av 80-talet. Den går att få galet vass och det låter "ching" om den. Har också en Sveico. Den låter ingeting. Stendött. Fast jag tycker ändå den funkar ganska bra ävn om man måste ståla den ofta. Men kan man höra sig till stålets egenskaper? Eller "man"--kan experterna?
Ville bara rapportera om ett nytt förvärv som verkar vara intressant för de av oss som vill ha ett multitool som tål lite tuffare tag än en vanlig Vic men som inte har lust att släpa med sig en tung Leatherman. En kompromiss m a o.
~Paul~
Ja, du har rätt.Hur stor är den? Har jag rätt att skruvmejsel och själva stommen fungerar som skänklar till tången?
Den enda nackdelen som jag ser det är avsaknaden av någon typ av fäste för fånglina.~Paul~
känns som ett helt normalt knivbeteende här på utsidan.. är inte överaskad..