Ja, precis. Närmast är ju 13C26.Aj då... Ska bli intressant att se vad EKA, MoS m.fl väljer för stål då.
~Paul~
Ja, precis. Närmast är ju 13C26.Aj då... Ska bli intressant att se vad EKA, MoS m.fl väljer för stål då.
Hm, är du helt säker?
OH har en exakt likadan kniv: http://thumbs3.ebaystatic.com/d/l225/m/m76aae1cXMBI1iE9_rRJXwA.jpg
~Paul~
Du har övertygat mig!Japp, du handikappas av min dåliga bild. Men när jag jämför råder det inget tvivel, ser också spår av märkning på bladet. Funderar dock på att skaffa nån Old Hickory nu. Oslagbart koncept!
OK. Så till något som många kanske kommer att begråta lite. Sandvik har tydligen stoppat produktionen av 12C27.
Detta säger jag med tanke på vår tidigare diskussion gällande EKA-knivar. Deras primära ståltyp är ju just 12C27, liksom Mora of Swedens och många andras.
~Paul~
Ja, precis. Närmast är ju 13C26.
~Paul~
Verkar ganska märkligt, då Sandvik 12C27 har ett otroligt bra rykte även utomlands och används av många knivtilverkare?
Du har övertygat mig!
Jag har funderat på Old Hickory rätt länge nu. Skall vi gå ihop och köpa något? Andra får förstås hänga på!!
~Paul~
Du har övertygat mig!
Jag har funderat på Old Hickory rätt länge nu. Skall vi gå ihop och köpa något? Andra får förstås hänga på!!
~Paul~
Jag har skickat ett mail till Sandvik. Vi får se om de har lust att svara i morgon. Jag ställde dessutom frågor gällande en eventuell ersättare till 12C27.
~Paul~