Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Det gör ont i mig att behöva visa den här bilden. Den föreställer en kniv som har skänkts till mig i samband med ett annat knivköp på Trattis (den kniven var som tur helt OK).

Hur fasen kan man misshandla en kniv till denna grad? Den ser dessutom ut att vara slipad medelst en vinkelslip. Och nej, det är inte Patric som har åstadkommit det här
Biglaugh.gif
 

Bilagor

  • Min (ej av mig)  misshandlade Frostkniv, 2.jpg
    Min (ej av mig) misshandlade Frostkniv, 2.jpg
    23 KB · Visningar: 598
  • Min signatur.jpg
    Min signatur.jpg
    1.4 KB · Visningar: 685
Det gör ont i mig att behöva visa den här bilden. Den föreställer en kniv som har skänkts till mig i samband med ett annat knivköp på Trattis (den kniven var som tur helt OK).

Hur fasen kan man misshandla en kniv till denna grad? Den ser dessutom ut att vara slipad medelst en vinkelslip. Och nej, det är inte Patric som har åstadkommit det här
Biglaugh.gif

En billig Mora som används som rostskrapare i garaget slipas med vinkelslip, planslip, bandslip eller vad man råkar ha närmast. Det är skillnad på kniv och kniv :)
 
En billig Mora som används som rostskrapare i garaget slipas med vinkelslip, planslip, bandslip eller vad man råkar ha närmast. Det är skillnad på kniv och kniv :)
Jo, visserligen. Men ändå. Detta är en mycket fin kniv - Sandvik 12C27, ABS-plast, mycket bra ergo, egg ända in i handtaget, fånglinehål, samt en funktionell slida. Förstår inte hur man kan ta det där första steget i själva "misshandeln" :(.

~Paul~
 
Oj oj Paul det där är denna rama neurokirurgiska instrumentet jämfört med de knivar jag övat upp mina slipfärdigheter på. Tur du inte sett bilder på dem....hade det blivit blåljus till sjukan
 
Oj oj Paul det där är denna rama neurokirurgiska instrumentet jämfört med de knivar jag övat upp mina slipfärdigheter på. Tur du inte sett bilder på dem....hade det blivit blåljus till sjukan
Haha. Ja förmodligen hade det varit en enkel tur till sjukhuset :). Har du några bilder kanske?

~Paul~
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.