Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Slipjigg

Söker en enkel skiss,tips eller en länk till en beskrivning på slipjigg för bandslip för tillverkning av knivblad.
 
Ny kniv

Kan ju på samma gång jag är i farten lägga in bilder på en kniv jag färdade idag av ett blad från Seved, skaftet av micarta, lite ovanligare stuk över den.
 

Bilagor

  • Seved kniv 001.jpg
    Seved kniv 001.jpg
    35.6 KB · Visningar: 1,077
  • Seved kniv 002.jpg
    Seved kniv 002.jpg
    29.6 KB · Visningar: 1,201
  • Seved kniv 006.jpg
    Seved kniv 006.jpg
    31 KB · Visningar: 1,060
  • Seved kniv 003.jpg
    Seved kniv 003.jpg
    29.8 KB · Visningar: 935
Ropade in 12 st fickknivar i pärlemo och rfr-stål i originalask- och omslagspapper. De är omärkta men jag misstänker att det rör sig om sekunda EKA-knivar. Har nämligen sett märkta EKOR med precis det här utseendet. Inropet hamnade på strax under 3 hundringar.

~Paul~
 

Bilagor

  • Mina 12 omärkta fickknivar, 2.jpg
    Mina 12 omärkta fickknivar, 2.jpg
    28.5 KB · Visningar: 916
  • Mina 12 omärkta fickknivar, 3.jpg
    Mina 12 omärkta fickknivar, 3.jpg
    31.4 KB · Visningar: 946
Har inte hunnit fundera på den biten ännu, kan ju bli så att den hittar nytt hem innan dess. Häftigt fynd annars med fällisarna i orig ask, grattis må jag säga.
Tackar!

OK, så du funderar på att sälja kniven? Den ser annars ut att vara en mycket potent bushie. Synd att ge bort den eftersom Seved ju inte tillverkar allt för många blad med den här slipfasen.

~Paul~
 
Tackar!

OK, så du funderar på att sälja kniven? Den ser annars ut att vara en mycket potent bushie. Synd att ge bort den eftersom Seved ju inte tillverkar allt för många blad med den här slipfasen.

~Paul~

Det blir nog endast till min son i så fall, han är 23 år och visat intresse för den.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.