Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Stort knivintresse - välj din favoritkniv
- Trådstartare dePaul
- Start datum
För att bryta mot alla "full tang"-knivar kommer här något annat. Den saknar även: Titan, flipper, glidlager/kullager, "framelock", "overtravelstop", clip och "superstål" samt alla andra moderna påfund.
Presentation: http://knivigtvarre.blogspot.se/2016/01/traditionella-fallknivar-buck-creek.html
![]()
Buck Creek Trapper, Olivträ
Tyvärr saknar den även egg. Men det är tack och lov inte så svårt att åtgärda!
/ J
Fin! Blir 2016 året då du provar en GEC för första gången?
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
En fråga, vad med kniven var det som var det som var skräp?Har haft en Bushlore. Den var skräp. När jag fick hem den tyckte jag den verkade prisvärd. Men efter lite granskning och användande, ja skräp. Betalde knappt 300 kr ny.
Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
Fin! Blir 2016 året då du provar en GEC för första gången?![]()
Det kan man alltid hoppas!
För många knivar, för lite pengar. Just nu är det lite av Spydercohausse i hyllan. Nyligen hemkomna är exempelvis en Delica Sprintrun med HAP40-blad, en Manix 2 LW och på väg en GB2.
Sen pågår testande av ett antal Kizermodeller.....ahrrggggh, varför kunde vi inte ha ett annat intresse?
Sen var det visst något med cyklar också....tar ännu mer tid....
/ J
Mora 510 är en smidig kniv, men kanske inte så intressant? Här är en jag gjorde kydex till.
Intressant eller ej? Beror lite vad man lägger i ordet. Intressant som i exotisk och spännande - nej. Däremot är den ju en stapelvara för de flesta av oss svenskar och fungerar som vi alla vet. Mora är inte lätta att förhålla sig till alla gånger. Så ur bruksperspektiv är den faktiskt intressant även om det inte finns så mycket nytt att säga om den!
Men den slidan tillför lite nytt! Bra paket du fått ihop där!
/ J
En fråga rörande ramlås dök upp på FB och jag undrar lite vad ni andra här inne tycker?
http://knivigtvarre.blogspot.se/2016/01/rorande-framelocks.html
/ J
/ J
I min jakt efter en liten kniv med Skandinavisk slipning klickade jag hem denna igår, och idag låg den här och väntade:
En EnZo Necker 70 SC med kydex till.
Känns bra i handen rent spontant, kydex slidan kunde vara lite bättre motstånd i, särskilt som kniven marknadsförs som en nackkniv...
Men det är lätt ordnat.

Känns bra i handen rent spontant, kydex slidan kunde vara lite bättre motstånd i, särskilt som kniven marknadsförs som en nackkniv...
Men det är lätt ordnat.
Senast ändrad:
I min jakt efter en liten kniv med Skandinavisk slipning klickade jag hem denna igår, och idag låg den här och väntade:
Men det är lätt ordnat.
Enzo är fina knivar!
En fråga rörande ramlås dök upp på FB och jag undrar lite vad ni andra här inne tycker?
/ J
Jag har aldrig gillat ramlås och väljer konsekvent bort knivar med den låstypen. Efter att ha läst ditt inlägg så vet jag nu varför!
Ber om ursägt om frågan tagits upp man undrar vad ni tycker om spyderco rubicon.
Hej och välkommen!Ber om ursägt om frågan tagits upp man undrar vad ni tycker om spyderco rubicon.
Vad skall du använda kniven till?
~Paul~
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg