Jag önskar förslag på större knivmodeller som är tåliga. Kniven skall kunna användas som ersättning för mindre yxa och även tåla batonering. Jag tänker mig en bladlängd på ca 2 dm.
Storkniv/huggare
- Trådstartare Still Alive
- Start datum
varusteleka.com
Enligt bilderna på sidan du länkar till kan man raka sig med den!🤣En Leuku eller något i den här stilen..
![]()
Varusteleka Skrama 200, Carbon Steel
The Skrama 200 is a versatile, large bush knife.varusteleka.com
En sådan har jag!Inte riktigt det du söker men jag är nöjd med min späntkniv: https://rodastjarnan.com/verktyg-oc...dk1s-spantkniv-med-laderskydd-ekhandtag-46899
Lite lustigt vara att jag tänkte häromdagen att fixa en ny kniv för friluftsliv, men sen kom jag på att hade hade en späntkniv. Jag tror att jag har för mycket prylar.En sådan har jag!
Varusteleka brukar ha lite knasiga produktbeskrivningar/bilder..Enligt bilderna på sidan du länkar till kan man raka sig med den!🤣
Denna kniv är mycket billigare än kniven ( Fällkniven A2 ) som nämns i Snödrivans inlägg. Vad är skillnaden?
Vad är batunering ?????Jag önskar förslag på större knivmodeller som är tåliga. Kniven skall kunna användas som ersättning för mindre yxa och även tåla batonering. Jag tänker mig en bladlängd på ca 2 dm.