STF Fjällstugecollage

Visst, men jag måste få svar från dibbla om vart han vill ha filerna skickade - det är han som skapat collaget
och alltså sitter på eventuell immaterialrätt. Om han ger klartecken så kan vem som få tillgång till pdf:erna...
Via honom eller direkt mejlat från mig. Tänk på att den högupplösta är rätt stor, få mejlprogram accepterar
så stora bilagor...
/Odd
Ok
Tack/ mvh / Kjell
 
HUR FINT!
//Jenny STF

Hej Jenny!

Var i kontakt med STF när jag hade gjort affischen och mailade in en kopia .. föreslog att ni skulle göra en egen bättre med bra kvalité på foton.

Fick till svar att ni har ingen webbshop ...

Men ni kunde ju släppa den som en jpg ni med, som folk får ladda ner gratis & skriva ut.

Vill ni sen gå ett steg längre skulle ni kunna trycka upp ett ex till varje STF Fjällstuga/Fjällstation och på den skriva webbadressen till den nedladdningsbara ...en enkel adress som folk kan minnas då få stugor har 4G :)
Typ www.svenskaturistforeningen.se/affisch

Går nog snabbt för er grafiker att göra en snyggare än den jag gjorde :)
 
Fick bocka av en bunt i somras efter Kungsleden, så nu är planen att ta resten jag har kvar (förutom Pältsa) till sommaren.

Namnlös.jpg


Kvikkjokk -> Njunjes, Tarrekaise, Såmmarlappa, Vaimok, Pieskehaure, Sårjåsjaure, Kutjaure, Akka, Vaisaluokta -> Ritsem -> Sitasjaure, Hukejaure,Tarfala -> Kebnekaise -> Nallo, Vistas, Unna Allaks, Kårsavagge -> Abisko
 
I brist på liknande affisch från STF så knåpade jag ihop en egen, med STFs 41 Fjällstugor (tog inte med de två som det finns bilväg till).
Såg affischen för ett tag sedan och tyckte den var helt suverän! Tänkte kommentera då men det föll i glömska.

Om man fick önska nåt ytterligare så är det väl först och främst att alla stugorna var med. Det skulle även vara användbart om man på nåt vis kunde dela affischen så man kan skriva ut den dubbelsidigt. Och så kanske det kunde vara kul om det fanns utrymme till att skriva till exempel besöksdatum i kryssrutan. Bifogar några bilder för att visa vad jag menar.
framsida.jpg baksida.jpg affisch.jpg
 
Såg affischen för ett tag sedan och tyckte den var helt suverän! Tänkte kommentera då men det föll i glömska.

Om man fick önska nåt ytterligare så är det väl först och främst att alla stugorna var med. Det skulle även vara användbart om man på nåt vis kunde dela affischen så man kan skriva ut den dubbelsidigt. Och så kanske det kunde vara kul om det fanns utrymme till att skriva till exempel besöksdatum i kryssrutan. Bifogar några bilder för att visa vad jag menar.
Visa bilaga 40419 Visa bilaga 40420 Visa bilaga 40421

Jag gjorde den för eget bruk och kom först efteråt på att posta den här om nån fler vill ha den.

Jag skippade stugorna med bilväg just för att jag inte har något intresse av dom, ser gärna att STF gör en "riktig" med bättre kvalité på foton.

Man borde även skriva ut webbadressen där man kan ladda ner affischen för utskrift, då de flesta fjällstugor inte har mobilt internet så har man lite nytta av en QR-kod

Vad gäller dubbelsidig så har jag min utskriven & inramad i hallen, så jag föredrar en enkelsidig.

Men en grafiker på STF kan lätt göra två versioner :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Smarrigchokladboll STF faciliteter off-season? Abisko - Nikkaluokta Fjällvandring 6
Stigvägensstig Tältplats runt Kebnekaise STF Fjällvandring 5
jesperholmstedt Kebnekaises östra led med STF guide - kan regn göra att turen inhiberas? Fjällvandring 1
dibblah STF Tältavgift Fjällvandring 58
coffee_hiker kungsleden STF cabins and Covid restrictions Fjällvandring 9
STF slutar köra båt i Ritsem efter 2019 Fjällvandring 36
dibblah STF har (delvis) förstört Sylarna Fjällvandring 428
89377 STF Kebnekaise & bokning Fjällvandring 9
Göran_ Hur tabu är det att använda STF stugornas "nödrum" off-season? Fjällvandring 44
tomhylsan STF toppmärken? Fjällvandring 6
nicko_ Gasol i STF-stugor med butik Fjällvandring 3
luffsarbjörn STF-butiken vid Gällivare tågstation? Fjällvandring 4
Vonsan Betalning i STF stugor Fjällvandring 44
tomhylsan Vandra i Norge, medlem i STF? Fjällvandring 10
Sixsens STF fjälluffarkort? Fjällvandring 2
Christian1 STF gruppvandringar..vilken av dessa? Fjällvandring 10
Christian1 Singelvandring i Grövelsjön med STF? Fjällvandring 11
cez STF Abisko ledarledda vandringar Fjällvandring 3
avslut1008 STF och Kvikkjokk Fjällvandring 27
småen Hvorfor är STF så dyrt Fjällvandring 48
Martin Gidlund STF Färdledarutbildning Fjällvandring 1
bennyborgh STF - har föreningen spelat ut sin roll i fjällen? Fjällvandring 15
Nyman Topmärken, kass sevice från stf Fjällvandring 0
Nyman Toppmärken från StF- vilka toppar? Fjällvandring 2
Nyman Toppmärke från stf ngn som vet närmare om det? Fjällvandring 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.