Sporkfodral

Jag tycker spork funkar bra, plast och lätt att se tex orange om man tappar dem.
Använder iof skeden 95% av tiden, inte gaffel/kniv.
Håller med att fodralet verkar meningslöst.

Vid ett tillfälle var sporken oslagbar, en följeslagare hade glömt sin spork så vi delade min på mitten, han fick gaffeln och jag skeden. Sparade halva vikten och vi kunde båda äta samtidigt. Bara en spork som klarade det uppdraget (?)
 
Är det bara jag som tycker att sporkar suger i största allmänhet? Det är inte trevliga att hantera eftersom skaftet också är den andra ätmojjen, och man vill ju inte gärna vända på dem efter att man använt dem.

Sporkar suger!
Någon däremot? ;)

Har använt spork en gång, upplevde samma sak som ovanstående + att den inte är bekväm i handen, finns inget bra sätt att hålla den bekvämt.
 
Kör alltid med min spork...använder iof sig bara skeden, men med lite papper o torka av den med så är den brukbar igen. Funkar hyfsat när man är ute. Om jag mot förmodan behöver skära något (typ salami) så använder jag multiverktyget...men sen är jag nog inte så bekväm av mig.. utan tycker att allt som funkar på fjället är tacksamma grejor :D

må väl // Johan
 
@Ringnes
Jag vet inte om "bekväm" är rätt ord här. Gaffel + sked väger marginellt mer än en spork och utför jobbet avsevärt bättre. Rationell kanske är ett bättre ord?
 
Sporkfodral känns som en helt onödig pryl.
I valet mellan spork och vanliga "bestick" har jag hittat en kompromiss som fungerar bra för mig (och som inte behöver något fodral), dvs en titanspork från SnowPeak:
 

Bilagor

  • 548987d3-9e9a-44e6-9f77-9d7423dbc079.jpg
    548987d3-9e9a-44e6-9f77-9d7423dbc079.jpg
    8.4 KB · Visningar: 473
Sporken är ju så känslig så den är som ett engångsbestick.

På XXl om ni slår sked i sökfältet så dyker det upp lite vettiga bestick.
Måste ni ha plastbestick så finns Sea to summits grejer där och det är plast men dom är robusta och håller
 
Håller med om att sporken kan ses som ett engångsbestick. Ett både dyrt och tungt sådant. Finns billigare och lättare i 100-pack på ica
 
Sporken funkar.

Det var ett väldigt skällande på sporken. Jag tycker den funkar. Brukar ha med mig 2-3 stycken, alla i glada färger (numera :)). De får vara reserv för varandra. Jag räknar med att någon går sönder eller försvinner. Med 2 kan den ena vara gaffel och den andra kniv. Jag är ingen direkt lättpackare men jag paddlar ju...

mvh thomas
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.