spindelmannen har gjort det igen

Nolla...

Mina kollegor satt och käkade frukost på jobbet för några år sedan när den där dåren försökte klättra Canary Wharf tornet i London. Dom satt i vår personalmatsal mitt emot tornet på nionde våningen när han kom klättrandes. Sket sig stenhårt, fönsterputtsarna fick rädda honom...Tur han inte föll på någon som gick på gatan nedanför...jag noterar att han inte nämner på sin hemsida att han fick avbryta den turen.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/2339377.stm

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
???

Så du menar alltså att han är en nolla för att han misslyckas en eller flera gånger... han försökte iallafall och har klättrat mycket annat.

jimmy

Re: ???

cliff_hanger; sa:
Så du menar alltså att han är en nolla för att han misslyckas en eller flera gånger... han försökte iallafall och har klättrat mycket annat.

jimmy

Nej, inte alls. Vad jag syftade på var att han riskerade livet på oskyldiga människor som var på väg till jobbet på gatan nedanför...Vad hade hänt om fönsterputsaren inte hade jobbat den där morgonen? Hans mod och skicklighet är dock imponerande.

Jag tycker att han är cool! Och jävligt modig. Lite galen? Nja, kanske det.

Vad gäller att han riskerar någon annans liv är det väl lite väl överdrivet. Man lär nog lägga märke till att någon klättrar på ett höghus. Speciellt när alla andra tittar de med.

/

Re: Re: ???

jimmy [/QUOTE]

Nej, inte alls. Vad jag syftade på var att han riskerade livet på oskyldiga människor som var på väg till jobbet på gatan nedanför...Vad hade hänt om fönsterputsaren inte hade jobbat den där morgonen? Hans mod och skicklighet är dock imponerande. [/QUOTE]

Som vanligt så blir vissa personer (speciellt i detta avlånga land) hysteriska när någon soloklättrar.
När du själv klättrar med rep på ett berg så riskerar du att riva ner stenar på folk som står nedanför berget oavsett om dom själv är klättrare eller vanliga "oskyldiga".

...

Nu såg det ut som att det var "jimmy" som skrev det jag klippte in i mitt inlägg men det var det ju inte.
Ursäkta mitt misstag.

Dåre eller modig vad vet jag (båda)? Det visades ett program om den där spindelmannen på TV för en stund sedan och en intressant sak var ju att se hans barn. Iklädd bara blöja klättrade den ena ungen (2-3år?) upp till taket i lägenheten (på ett rör tror jag) utan som helst några problem.. :)

Mepps; sa:
Dåre eller modig vad vet jag (båda)? Det visades ett program om den där spindelmannen på TV för en stund sedan och en intressant sak var ju att se hans barn. Iklädd bara blöja klättrade den ena ungen (2-3år?) upp till taket i lägenheten (på ett rör tror jag) utan som helst några problem.. :)

Tragiskt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips