spindelmannen har gjort det igen

Nolla...

Mina kollegor satt och käkade frukost på jobbet för några år sedan när den där dåren försökte klättra Canary Wharf tornet i London. Dom satt i vår personalmatsal mitt emot tornet på nionde våningen när han kom klättrandes. Sket sig stenhårt, fönsterputtsarna fick rädda honom...Tur han inte föll på någon som gick på gatan nedanför...jag noterar att han inte nämner på sin hemsida att han fick avbryta den turen.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/2339377.stm
 
???

Så du menar alltså att han är en nolla för att han misslyckas en eller flera gånger... han försökte iallafall och har klättrat mycket annat.


jimmy
 
Re: ???

cliff_hanger; sa:
Så du menar alltså att han är en nolla för att han misslyckas en eller flera gånger... han försökte iallafall och har klättrat mycket annat.


jimmy

Nej, inte alls. Vad jag syftade på var att han riskerade livet på oskyldiga människor som var på väg till jobbet på gatan nedanför...Vad hade hänt om fönsterputsaren inte hade jobbat den där morgonen? Hans mod och skicklighet är dock imponerande.
 
Jag tycker att han är cool! Och jävligt modig. Lite galen? Nja, kanske det.

Vad gäller att han riskerar någon annans liv är det väl lite väl överdrivet. Man lär nog lägga märke till att någon klättrar på ett höghus. Speciellt när alla andra tittar de med.

/
 
Re: Re: ???

jimmy [/QUOTE]

Nej, inte alls. Vad jag syftade på var att han riskerade livet på oskyldiga människor som var på väg till jobbet på gatan nedanför...Vad hade hänt om fönsterputsaren inte hade jobbat den där morgonen? Hans mod och skicklighet är dock imponerande. [/QUOTE]

Som vanligt så blir vissa personer (speciellt i detta avlånga land) hysteriska när någon soloklättrar.
När du själv klättrar med rep på ett berg så riskerar du att riva ner stenar på folk som står nedanför berget oavsett om dom själv är klättrare eller vanliga "oskyldiga".
 
...

Nu såg det ut som att det var "jimmy" som skrev det jag klippte in i mitt inlägg men det var det ju inte.
Ursäkta mitt misstag.
 
Dåre eller modig vad vet jag (båda)? Det visades ett program om den där spindelmannen på TV för en stund sedan och en intressant sak var ju att se hans barn. Iklädd bara blöja klättrade den ena ungen (2-3år?) upp till taket i lägenheten (på ett rör tror jag) utan som helst några problem.. :)
 
Mepps; sa:
Dåre eller modig vad vet jag (båda)? Det visades ett program om den där spindelmannen på TV för en stund sedan och en intressant sak var ju att se hans barn. Iklädd bara blöja klättrade den ena ungen (2-3år?) upp till taket i lägenheten (på ett rör tror jag) utan som helst några problem.. :)

Tragiskt.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
thegedd Spindelmannen ger sig inte........ Klättring allmänt 6
sebbe_Huss Alain robert(spindelmannen) Klättring allmänt 9
Spindelmannen? Klättring allmänt 2
GustavOh Hur avgör du idag om en säkringsperson har koll? Klättring allmänt 6
Visenten Har någon testat High Sports krita? Klättring allmänt 4
robinhaag Har du tråkigt?! Klättring allmänt 1
GustavOh Hur många oförberedda (förstemans)fall har ni säkrat? Klättring allmänt 16
seon Vad har betytt mest för klättringens utveckling? Klättring allmänt 38
Luluck Hur många säkringar har släppt för dig? Klättring allmänt 20
johnliungman Det värsta du har sett Klättring allmänt 96
seon Den 18-19 september glömmer vi allt elände och bara klättrar och har kul ihop Klättring allmänt 20
johnliungman Har vi UIAA-gradering i Sverige? Klättring allmänt 18
Mezzner Har du bytt slingor i dina kamsäkringar? Klättring allmänt 19
FR123 Vad har ni för mål i sommar? Klättring allmänt 3
Ripzaw Är nybörjare, har en skofråga. Klättring allmänt 4
ninapenda syrrans make har köpt en bar på dominikanska.... Klättring allmänt 3
isakalbertsson är det någon som har förare till Riglos i Spanien? Klättring allmänt 0
Avslzyx Tunaberg/Simonsberget har blivit naturreservat Klättring allmänt 22
dredds Någon som har koll på store strandåtind i Norge Klättring allmänt 3
teoek Vilken räddningsutr. har ni med? Klättring allmänt 19
baja_maja Har någon testat de nya wallnutsen? Klättring allmänt 10
_andreas_ Nån som har koll på krafter? Klättring allmänt 8
Milosz Har du tips om Australien? Klättring allmänt 11
ceckar Har någon tips på klätterkurs för nybörjare Klättring allmänt 5
jaffo Nån som har klättrat i Spanien Klättring allmänt 2
leosmi Klättring på Cypern - någon som har info? Klättring allmänt 0
Mezzner Har längden betydelse? Klättring allmänt 19
Mezzner Har någon en Stockholmsförare över? Klättring allmänt 0
Razor Den nya Bohusföraren har lämnat tryckeriet Klättring allmänt 0
nilsson213 Har någon klättrat i Grekland? Klättring allmänt 0
Har Kropp någon agentur Klättring allmänt 1
Detta har du letat efter! Klättring allmänt 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.