Jag har provat att klättra inomhus några gånger (bla en topkurs) och tycker att det är så himla kul. Jag skulle vilja åka iväg på en kurs några dagar och lära mig mer och träffa andra med samma intresse. Är det någon som kan rekommendera någon kursarrangör eller något bra ställe?
Om det är klättring ute på klippa du är sugen på så kan jag rekommendera Stockhols klätterklubb. Kurserna brukar blir fulla snabbt. http://www3.utsidan.se/skk/grundkurs.htm
Det finns massa andra som arrangerar kurser också, använd sökfunktionen i forumet så hittar du en massa rekommendationer på kurser.
/Danne W
...såg i din profil att du bor i östergötland. Linköpings Klätterklubb har en bra grundkurs utomhus, jag tror att även Norrköpings Klätterklubb har kurser.
Födelen med att gå en grundkurs som arrangeras av en klätterklubb är att man ofta är fler deltagare (fast inte fler än 2-3 per instruktör). Detta gör att man knyter kontakt med fler personer. Det är ju inte alltid så att sin kurskamrat är intresserad av att fortsätta klättra och då kan det vara bra att känna fler nybörjare samt att man lär känna de "gamla rävarna" i klubben vilket kan vara bra om man har frågor efter att man gått kursen..
Dessutom brukar kurserna som anordnas av klätterklubbarna vara lite billigare...
klatterkurs.nu anordnar flera kurser under året, på lite olika ställen också (vet ju ej var du bor). Det är samma gäng som gjort filmen "jag klättrar" och de är erfarna och duktiga, inte bara som klättrare, utan även som instruktörer.
Hej! Vi förstår att man kan ogilla annonser men det är en viktig inkomstkälla
för att täcka de kostnader vi har. Om du inte vill slå
av annonsblockering för Utsidan så stöd oss gärna genom att
teckna ett plusmedlemskap istället -
då kan du dölja alla annonser!