avslutat_17_06_20
Avstängd
Ser ju väldigt bra ut! Jag undrar hur dock hur mycket svängrum det i säcken? Våran 7 månader gamla jaktlabrador sträcker sig ut alla håll då han sover.
Ser ju väldigt bra ut! Jag undrar hur dock hur mycket svängrum det i säcken? Våran 7 månader gamla jaktlabrador sträcker sig ut alla håll då han sover.
Då slapp jag. Vi har just tagit över en sexårig dvärjschnauzertik och till henne behövs nattläger. Hon är både tunnpälsad och frusen. Dessutom bäddar hon, så sovsäckstäcket hon fick på första turen var inte till mycket nytta - hon hade skjutit upp hela ländryggen mot kåtans frostiga vägg! En liten detaljfråga - ska jag sätta dit ett myggnät när jag ändå syr? Hon "borde" bli biten på buk och öron... Anna
Myggnät vete tusan, inne i tält är det ju inget problem men kanske om ni har hunden i absiden. När man rastar räcker det ju om nosen sticker ut. Kan ju vara idé att tänka över tygvalet så den blir mer allround och går att ha som skydd ute i regn och i snö och inte bara sovsäck i tältet.
Tält? Det blir nog inte det vanligaste. Hon får en hörna av tarpen på sommaren. Kåtan tog hon som en självklarhet redan på första kanotträffen! Sonen har tittat på bilderna här i tråden och anser att vi måste konstruera en hundhuva... Myggnätet skulle då sitta i dennas framkant och kunna tas bort med en enkel kardborre. Nå, om inte tusan svarar ( han som vet då), så är ju en kardborre inte svår att sätta dit för säkerhets skull!
Tält? Det blir nog inte det vanligaste. Hon får en hörna av tarpen på sommaren. Kåtan tog hon som en självklarhet redan på första kanotträffen! Sonen har tittat på bilderna här i tråden och anser att vi måste konstruera en hundhuva... Myggnätet skulle då sitta i dennas framkant och kunna tas bort med en enkel kardborre. Nå, om inte tusan svarar ( han som vet då), så är ju en kardborre inte svår att sätta dit för säkerhets skull!
niklaz: hur stor blev den när du packade ihop den?