Sovsäck till frun?

Ännu en av alla dessa sovsäckstrådar, men jag hittade inte svaren i de gamla trådar jag läst.

Jag lovade frun att hjälpa henne att leta reda på en bra sovsäck åt henne.

Krav:
  • Syntetfyllning
  • Ska funka att sova i ner till minus 5, kanske minus 10

Önskemål:
  • Så lätt och liten som möjligt. Hon är 165 lång och normalbyggd, så en lite kortare säck skulle vara bra för att minska vikt/volym.
  • Inte för dyr!

Kollade på denna: http://www.outnorth.se/marmot/women-s-trestles-15#CeylonBlueLapis Är den för kort om man är 165 lång?

Tittade på denna också: http://www.outnorth.se/marmot/women-s-trestles-30-long#AbstractGreenDarkGrass

Nån som har erfarenheter av dem eller andra förslag?

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Marmor Trestless 30 är en nollgraders säck (30 grader F), dvs motsvarar inte dina krav. Wm Trestless 15 är mer lämplig. Wm regular funkar bra upp till person längd ca 169cm, så skall vara helt OK för din hustru.

Trestless 15 verkar ju vara rätt säck, alltså. Om ingen kommer med andra förslag innan Outnorth hinner få in den :)

Jag noterade din kravspec på syntet fyllning, så jag tänker inte försöka argumentera för dun. Men skulle du mot förmodan vara öppen för en dunsäck, skicka i så fall ett PM då jag såg en Marmot Teton på rea i en butik som ev kan vara kvar.

Aktuellt

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar
Vill du utmana dig själv, se ut över hisnande stup, forsränna, kamvandra – och uppleva fantastisk natur? Här är tio tips från runt om i Norden!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.