sommarförvaring (stighudar)

heej, jag köpte ett par stighudar i påskas i riksgränsen och fick med papper(!) som jag skulle använda mellan dem. ny som jag är på området reagerade jag inte så mycket på det utan tog med dem till Lofoten där i vi toppturade i en vecka.

efter första användningen hatade jag mina papperslappar (mellan stighudarna alltså). jag har varit till apoteket, färghandeln, järnhandeln här hemma i järvsö, plus en bokhandel, för att höra om de har någon plast som klistret inte klibbar fast på permanent. ingen hade något.

jag undrar därför om någon har något tips? det ska alltså fungera som plåsterplast har jag tänkt mig men ni vet säkert vad jag menar.

tack på förhand
 
hello.

till mina BD-hudar följde det med ett svart plastnät (typ mm stora maskor) som är lite "glatt". fungerar finfint. borde det inte fungera med något liknande? det borde gå att köpa på en järnaffär.

lycka till!
//johan.
 
Under säsongen förvarar jag mina hudar dubbelvikta, alltså klistrade mot "sig själva" i påsen...
Lätt att hantera när de ska på och av.
Sommarförvaring brukar jag sätta dom mot varandra eftersom det inte blir något lim alls som sticker ut, det blir det ju om man viker dom dubbelt.
 
Vet inte om det gör det faktiskt...
Men varför chansa? ;-)
Vid närmare eftertanke vet jag inte hur jag gjorde i år... hehe
 
tack för alla tips. klistra dem mot varandra blir det nog. hittar inget nät, vet exakt vad ni menar men hittar det inte ngnstans. jaja, får se om jag får isär dem nästa säsong.
 
Ja, det ska nog gå fint. Jag har sommarförvarat mina (Ascension) dubbelvikta i sin påse ganska många år nu och klistret funkar fortfarande bra, även om det börjar bli lite väl mycket skräp i det, men det har ju inget med förvaringen att göra.

Enligt den här gamla tråden http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=2908
lär dock det bästa vara att vacuumförpacka(!) hudarna. Kanske något att testa??
 
Mitt sätt

Jag har i åratal framgångsrikt långtidsförvarat stighudarna klistrade mot varandra hängande mörkt i en garderob.
 
boven i dramat är alltså luften, rätt logiskt egentligen, men en sak till. man ska ha dem hängande? jag stoppade ner mina i påsen. det var rätt drygt, för de blir säkert knöliga för resten av sina liv. ska ta ut dem med andra ord.. o fixa en stor vakumpåse där de inte veckar sig. kalas. tack!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.