Hur hålla stighudar torra?

Hej!

ska ut på en 10 dagars tur med pulka i kebtrakten och göra tuppturer varvat med förflyttningar på platten. vi kommer att bo ett par nätter i stuga men mestadels tält och kanske bivack

jag undrar hur man håller stighudarna fräscha så att limmet fäster till nästa dag då allt har blivit lite blött? hur torkar man? stighudarna i sovsäcken? är emot att torka saker i sovsäcken dock...
 
Jag skulle inte vilja sova med mina stighudar i sovsäcken, möjligen att jag skulle kunna lägga dem i reskamrats sovsäck!
Ser man bara till att ha bra klister innan man åker, så brukar det inte vara några problem. Jag "limmar" ihop mina så fort jag tar av dem, borstar bort snön med handen och sedan har det inte varit några problem. Förberedelser är a och o!
 
Hej,

Om hudarna är blöta är det bra att undvika frysning, det blir lätt tråkigt att få dem på plats då.
Förslag är att lägga dem i en plastpåse och ha i sovsäcken, eller någon slags nät-påse om man vill få dem torra också. Jag tycker hudarna förvaras bäst med skyddsfoliet mellan klistersidorna, då torkar ej limmet och det är lätt att sära på hud-paret vid påtagning.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.